10 motive să implementezi un sistem CRM

Importanţa sistemelor CRM (1/2)

Oana Mihăescu

Cu cât o afacere poate gestiona mai bine relaţiile pe care le are cu clienţii, cu atât va avea mai mult succes. Aşadar, sistemele IT dedicate rezolvării problemelor întâmpinate pe parcursul interacţiunii cu clienţii zi de zi cresc din punct de vedere al popularităţii. 

Sistemul de tip Customer relationship management (CRM) nu este doar o aplicaţie IT, ci şi o strategie de a-ţi cunoaşte mai bine clienţii, nevoile şi comportomentul acestora, pentru a dezvolta relaţionări eficiente, puternice şi durabile. Este mai mult o filozofie de afaceri decât o soluţie tehnică. Totuşi, un CRM de succes se bazează pe utilizarea tehnologiei. 

În continuare vei găsi primele 5 din 10 motive să implementezi un sistem CRM.

1. Memoria ta nu e perfectă

Cu siguranţă consideri că ai totul bine întipărit în minte, dar nu întotdeauna totul funcţionează cum ne aşteptăm. Probabil poţi reţine 10 sau 20 de clienţi în minte, dar ajungi la un punct în care pur şi simplu nu poţi urmări toate atribuţiile şi evenimentele asociate lor. Chiar vrei să îţi limitezi afacerea la informaţiile pe care le poţi reţine?
Chiar şi atunci când poţi memora 20 de clienţi cu succes îţi limitezi afacerea la stadiul acesta, nepermiţându-i să depăşească acest prag. Cu ajutorul unui CRM poţi stoca şi gestiona sute de clienţi şi poţi lăsa în seama unui computer memorarea acestor detalii.
Profită de avatanjul tehnologiei şi utilizeaz-o pentru succesul afacerii tale. Astfel creşterea afacerii tale nu va fi limitată v

2. Emailurile sunt descentralizate

Probabil te gândeşti că inboxul emailului tău este soluţia perfectă. Poţi filtra, căuta şi poţi citi emailuri mai vechi. Vei realiza că trebuie să îţi sincronizezi emailul pe toate device-urile şi să stochezi toate emailurile vechi pe fiecare dintre device-uri. La început nu este neapărat o problemă, dar în timp inbox-ul creşte rapid în dimensiuni şi spaţiu de stocare şi devine greu de gestionat. Găsirea unui email trimis este de asemenea o problemă şi îngreunează lucrurile când vine vorba de a afla ce anume i s-a transmis unui anumit client.
Pe măsură ce echipa creşte nu îţi vei aminti întotdeauna să pui toţi angajaţii în CC sau BCC pentru fiecare email trimis. Dintr-o dată emailul nu mai este o soluţie bună. Echipa ta se poate destrăma complet şi tot ceea ce a reprezentat comunicare se va pierde, iar clienţii vor avea de suferit. Un sistem CRM pune toate informaţiile necesare despre un client într-o locaţie centrală care este uşor de actualizat şi uşor de urmări actualizările făcute de altcineva. Toată comunicarea poate fi stocată într-un singur loc, nimic nu se pierde şi de asemenea, poţi împărtăşi informaţii cu restul echipei.

3. Ai nevoie de măsurători

Ştii câte proiecte de succes ai avut în ultima săptămână, lună sau an? Poţi spune rapid care este rata de conversie sau să explici cea mai bună metodă de a găsi clienţi, cu siguranţă? Măsurătorile sunt critice pentru creşterea şi succesul afacerii. Probabil te minţi singur spunând că te descurci foarte bine apelând la raţiune sau formule Excel - totuşi eşti convins că vrei să îţi ocupi timpul cu asta? Cu siguranţă timpul tău este mai preţios de atât, iar şansele să faci o greşeală de calcul sunt mari. Cu toţii facem. Un CRM îţi va oferi măsurători instant şi multiple aspecte ale afacerii tale, fără ca tu să fii nevoit să faci ceva deosebit. De asemenea poţi crea rapoarte personalizate pentru a urmări mai bine rezultatele şi rapoarte specifice nevoilor tale. Îl creezi o dată şi îl utilizezi pentru totdeauna. Odată ce vei avea acese rapoarte cu siguranţă nu vei mai privi înapoi. Cine ştie, poate vei descoperi că una dintre metodele de vânzare utilizate de tine este ineficientă.

4. Statusul este important

Ştii care sunt clienţii pregătiţi pentru următorul pas? Dacă ai fi ştiut exact ce prospecţi şi clienţi sunt în aşteptare şi cine este puţin interesat de serviciile tale, ar ajuta afacerea ta şi strategiile de vânzare. Un CRM de bază îţi permite să vizualizezi aceste informaţii. De fiecare dată când apelezi, trimiţi un email sau contactezi un client sau prospect poţi actualiza statusul acestora. Apoi, pentru că memoria ta nu este perfectă, vei avea posibilitatea să analizezi şi să vezi în ce stadiu al vânzării este fiecare client. Nu vor mai exista surprize, şi cu siguranţă nu vei mai pierde timpul cu pistele “reci” în loc să găseşti unele “fierbinţi”.

5. Istoricul este important

Dacă ţi-ai dorit vreodată să te uiţi înapoi şi să vezi toate informaţiile privind un anume contact, comunicarea dintre tine şi acel contact sau alţi membri ai echipei, atunci ai nevoie de un CRM.
Sistemele de relaţii cu clienţii te ajută să păstrezi toate acele conversaţii într-un singur loc pentru a-ţi uşura pentru a vedea repede cum au progresat lucrurile. Nu vei fi confuz privind supărarea unui anumit client, deoarece vei vedea progresele privind un client şi comunicările cu acesta, dar şi răspunsurile şi notele companiei. Vei putea să creşti retenţia clienţilor prin reţinerea unui aspect pe care în mod normal l-ai fi omis. Plus că poţi învăţa din istoric.