10 motive să implementezi un sistem CRM

Importanţa sistemelor CRM (2/2)

Oana Mihăescu

Implementarea unui soluţii CRM poate implica timp şi cheltuieli considerabile, dar va veni cu multiple beneficii. Un beneficiu major poate fi dezvoltarea unor relaţii mai bune cu clienţii existenţi, lucru care poate duce la: 

  • vânzări în creştere, datorită unui timing mai bun în anticiparea nevoilor, bazându-te pe tendinţele anterioare.
  • identificarea nevoilor mai eficient, datorită înţelegerii cererile specifice ale clientului
  • Cross-selling prin sugerarea unor soluţii alternative
  • indentificarea clienţilor profitabili şi mai puţini profitabili.

Care poate duce la::

  • o creştere a satisfacţiei clienţilor şi a retenţiei, asigurându-te că buna ta reputaţie pe piaţă este în creştere.
  • valoare crescută a clienţilor existenţi şi costuri asociate suportului şi serviciile oferite acestora, reduse, implicit creşterea eficienţei generale şi reducerea costurilor de vânzare.
  • profitabilitate îmbunătăţită prin focusarea pe ce mai profitabili clienţi şi tratarea celor neprofitabili într-o maniera mai eficientă din punct de vedere al costurilor.
  • După ce afacerea ta începe să fie atentă la clienţii existenţi într-un mod eficient, eforturile pot fi concentrate în găsirea de noi clienţi şi extinderea pe piaţă. Cu cât mai mult ştii despre clienţii tăi, cu atât mai uşor îţi va fi să identifici noi prospecţi. 
  • Chiar şi după ani de acumulare de cunoştinţe, este loc de îmbunătăţiri. Nevoile clienţilor se schimbă de-alungul timpului, iar tehnologia îţi poate uşura munca de a afla mai multe despre clienţi şi de a te asigura că toată echipa beneficiază de aceste informaţii.
În prima parte a articolului ţi-am prezentat 5 din cele 10 motive pentru care să iei în considerare implementarea unui sistem CRM. În continuare vei găsi următoarele 5 motive.

Fii organizat!

Poţi spune că îţi gestionezi afacerea utilizând email, sisteme de management al sarcinilor şi sisteme pentru calendar, dar vei rata vederea de ansamblu. Organizând totul într-un singur sistem vei avea acea imagine de ansamblu. Un CRM integrează emailurile şi sarcinile şi calendarul şi mult mai multe într-un spaţiu uşor de gestionat. Accesează informaţiile din orice colţ al lumii şi de pe orice dispozitiv conectat la internet. Vei învăţa lucruri despre afacerea ta pe care nu le-ai ştiut până acum. Organizând şi stocând totul într-o locaţie centrală vei reuşi să aduci toate piesele la un loc. Cheia este organizarea afacerii.
CRM-ul este o platformă incredibilă care ajută afacerile să crească.  Utilizând un CRM, afacerea ta va deveni mai organizată, iar afacerile organizate au succes. 

Monitorizează sarcinile şi evenimentele

Calendarele sunt importante, dar mai importante sunt emailurile cu informaţii în ele. Niciodată nu vei putea urmări fiecare sarcină pe care vrei să o îndeplineşti şi fiecare eveniment la care vrei să participi fără un sistem bun. Un CRM te ajută nu doar să urmăreşti fiecare task şi fiecare eveniment, dar şi să le asociezi corect unui client sau unei piste. De asemenea îţi furnizează un calendar care îţi permite să vizualizezi toate sarcinile şi evenimentele tale, dar şi ale colegilor de echipă. 
De asemenea un sistem bun îţi va oferi o interfaţă mobilă pentru a avea acces imediat şi de oriunde la sarcinile şi evenimentele imediate. Da, există aplicaţii dedicate organizării calendarului, dar scopul este mai important decât gestionarea sarcinilor. Scopul este relaţionarea. CRM-ul va asocia acele sarcini cu pista, contactul, vânzarea sau compania potrivită. 

Estimează viitorul

Toată lumea vrea să cunoască viitorul. CRM-urile vă ajută cu asta. Bineînţeles, un CRM nu poate prezice viitorul cu o acurateţe de 100%, dar un CRM bun îţi poate oferi aşteptări rezonabile privind viitorul, bazându-se pe performanţele şi evenimentele anterioare.
Dacă istoricul este stocat corect  în CRM, atunci acesta poate extrapola informaţia pentru a-ţi oferi o ideea bună privind ceea ce urmează. 
Poţi vedea pâlnia de vânzări şi să ai o idee aproximativă asupra ce va urma în următoarele luni. 

Nu îţi pierde datele

Dacă utilizezi agende, calendare şi alte sisteme pentru a monitoriza informaţiile, atunci şansele să le pierzi la un moment dat sunt mari. Un CRM web-based îţi permite să protejezi informaţiile eficient. Da, serverele pot avea probleme şi hard diskurile pot ceda, dar cu găzduire web şi backup eficiente nu îţi vei pierde datele niciodată. 

Competiţia ajută afacerea

De multe ori nu este motivant să fii singur. Este bine să existe comunicare între angajaţi şi comparaţii între diverse note. Iar competiţia este benefică afacerii. Sistemele CRM au clasamente şi obiective care crează o atmosferă competiţională. Poţi organiza competiţii amicale în birou pentru a vedea cine încheie cele mai multe vânzări, cine aduce cele mai mari venituri, sau discută cu cei mai mulţi clienţi. Pe măsură ce acele clasamente cresc şi afacerea ta creşte. Şi toată lumea câştigă.