10 reguli de bază pentru a realiza un website irezistibil

Cum să atragi atenția și să te asiguri că ești numărul 1

Gabriela Nicolae

Primele impresii durează o viață


Site-ul tău este locul în care majoritatea clienților vor ajunge prima dată. Haide să clarificăm de ce e nevoie pentru a le oferi cea mai bună experiență cu el.
Nu cu multă vreme în urmp, să realizezi un website de unul singur era o adevărată provocare. Era foarte complicat, necesita multe cunoștințe și majoritatea arătau urât în cel mai bun caz. Cu toate acestea, datorită noilor soluții, precum programele online de realizare de website-uri, aceste lucruri nu mai sunt de actualitate. În zilele noastre, oricine are un calculator și câteva idei poate realiza un website cu doar câteva click-uri.
Dar acest lucru înseamnă că sunt o mulțime de website-uri foarte bine realizate de vizitat, ceea ce face mai dificil să atragi atenția vizitatorilor. Deci dacă dorești să fii în vârful listei va trebui să realizezi ceva care să iasă în evidență. Așa că, dacă nu ești unul dintre experți și vrei să pui mâna pe o modalitate ușoară de a-ți realiza singur website-ul citește în continuare.

Uite câteva recomandări de care ar trebui să ții cont:


1. Trebuie să știi care e publicul țintă


Mai întâi, trebuie să știi care este publicul tău real. Doar o parte din vizitatorii de pe website vor ajunge să îți fie clienți, așa că îți recomandăm să creezi acest site cu ei în minte. Vorbește pe limba lor și arată-le ceea ce vor să vadă. 
Dacă ai ocazia să te adresezi și altor persoane a căror limbă maternă este alta, nu te gândi că dacă sunt vorbitori de engleză un site în engleza va fi bun pentru ei. Începe cu acest lucru, însă la un moment dat va trebui să traduci website-ul tău în limba maternă a clienților tăi.


2. Fii clar în legătură cu ceea ce oferi


Asigură-te că oricine ajunge pe site-ul tău știe exact ce vinzi sau ce servicii oferi. Nu ar trebui să dureze mai mult de câteva secunde pentru ca vizitatorii tăi să știe cu ce te ocupi. Dacă nu înțeleg acest lucru rapid și ușor, ei vor pleca. Acesta este unul dintre sfaturile de bază, însă este și unul dintre cele mai des uitate. Atât de multe site-uri vorbesc doar despre beneficiile pe care ei le oferă sau despre alte misiuni și uită sa explice în câteva cuvinte cine sunt ei și ce vând. 

3. Proiectează-l corect

Website-ul tău ar trebui să susțină produsele sau serviciile pe care le vinzi. Proiectează website-ul în așa fel încât să reprezinte produsele, în așa fel încât să le permită vizitatorilor să relaționeze cu tine. 
De exemplu, dacă vinzi produse de înaltă tehnologie ar trebui să alegi fonturi și teme care au un aspect tehnic. Dacă vinzi produse de o calitate superioară, site-ul tău ar trebui să reflecte luxul produselor tale. 
Dacă nu ești tocmai sigur ce să alegi, folosește șabloane și teme de bază, iar apoi personalizează-le.

4. Păstrează website-ul simplu

Oamenii se grăbesc întotdeauna și vor accesa site-ul tău în viteză. Dacă vrei ca ei să comande ceva de la tine, asigură-te ca experința oferită de site va fi una plăcută. Realizează site-ul în așa fel încât să fie simplu și bine organizat. Construiește meniuri care să ofere informații relevante cu doar câteva click-uri. Nu trebuie să pui tot conținutul pe site, pune doar informația necesară pentru a convinge vizitatorii să facă pasul următor.

5. Crează un website rapid și ușor de folosit

Un timp îndelungat de încărcare este unul dintre cele mai mari obstacole pentru vizitatorii website-ului. Dacă imaginile sunt prea mari și durează prea mult să se încarce, oamenii se vor sătura să aștepte să le vadă sau sa intre pe site-ul tău și îți poți lua la revedere de la ei. Asigură-te că imaginile, videoclipurile și restul conținutului sunt optimizate pentru web. Poți folosi șabloane pentru a-ți structura website-ul pentru că acestea au fost deja optimizate.

Ține minte că ai la dispoziție aproximativ 5 secunde pentru a-ți transmite mesajul către vizitatorii website-ului.

6. Folosește produse și servicii cheie pentru a atrage vizitatori

Majoritatea vizitatorilor vor ajunge pe site-ul tău deoarece tu ai ceva ce alții nu au. Pune acel element pe prima pagină și evidențiază-l și pe celelalte pagini ale site-ului. Apoi va fi mai ușor să si sugerezi produse care să îi intereseze pe clienți, odată ce au găsit ceea ce căutau.

7. Arată-ți unicitatea

Cu toate că este important să le arăți vizitatorilor ce faci, al doilea cel mai important obiectiv este să le arăți ce poți să faci pentru ei. Oamenii caută mai mult de un singur element sau serviciu pe care să îl cumpere - ei vor să știe ce te face pe tine diferit față de alții. Este vorba de preț? Servicii? Uneori trebuie doar să arăți, nu să spui, însă de cele mai multe ori trebuie să le spui prospecților ce oferi.

8. Oferă o bună vizibilitate datelor tale de contact

Câțiva vizitatori vor dori să te contacteze. Asigură-te că datele tale de contact sunt ușor de găsit și că vei răspunde rapid contactărilor. Dacă numărul de email-uri primite va fi prea mare pentru ca tu să le poți răspunde rapid, ar trebui să iei în considerare un sistem de management al email-urilor. Acesta te va ajuta să continui să raspunzi rapid solicitărilor pentru a-ți menține clienții mulțumiți.

Poate că pare evident, dar sunt o mulțime de firme care au ascuns numărul de telefon ascuns undeva pe site. Câțiva dintre clienții tăi vor dori să primească un răspuns mai rapid decât cel pe care îl poți tu oferi prin email și alți clienți preferă să te sune. Ai putea chiar să instalezi aplicația de chat în timp real pe website-ul tău.

9. Fii mobil

În zilele noastre, unii dintre vizitatorii site-ului tău vor folosi cu siguranță telefoane mobile sau tablete în detrimentul laptopurilor sau al calculatoarelor. Nu rata șansa de a ajunge la clienții tăi prin intermediul dispozitivelor mobile. Site-ul tău ar trebui să aibă o versiune mobilă, însă nu pune prea multă informație pe pagină. Realizează un site simplu, prietenos și rapid, pentru că dacă oamenii pierd prea mult timp vor pleca și sigur nu se vor mai întoarce.

10. Obține referințe

Un număr mare de oameni care îți vizitează site-ul au folosit un motor de căutare (Google, Yahoo sau Bing) pentru a-ți găsi pagina. Cu toții știm că o căutare pe google va arăta mii de rezultate, așa că cel mai bine pentru site-ul tău este să se afle pe prima pagină în căutări.

Atunci când ai reușit să realizezi site-ul, mai există un ultim pas care trebuie făcut:

Testează-l

Ok, acesta este de fapt un al unsprăzecelea pas, dar vrei să duci website-ul la următorul pas, nu? Atunci citește în continuare.

Site-ul tău trebuie să fie funcțional pentru vizitatori, deci e important să te asiguri că este pe placul lor. Roagă persoanele pe care le cunoști să încerce site-ul și să îți spună ce merge, ce nu merge și ce ar putea fi îmunătățit. De îndată ce site-ul tău este publicat, urmărește vizitele cu instrumente specifice de analiză. Dacă ceva atrage atenția vizitatorilor tăi, acel lucru ar trebui să fie evidențiat. 

Sursa: Samuel Cabodi, www.odoo.com