2 moduri de eradicare a întârzierilor în afacerea dumneavoastră

Punctualitatea contează

Alexandra Lazar

Cele mai multe companii mici nu au succes, nu pentru că este ceva greșit la produsul sau serviciul lor, ci pentru că, put și simplu, rămân fără lichidități. Vechea zicală ”Banul este rege”, nu a fost niciodată mai adevărată ca și în zilele noastre când mediul de afaceri este atât de competitiv.

Exercitarea unui control milităros asupra fluxului de bani din contul bancar ar putea face diferența între supraviețuire și faliment.

Gestionarea eficientă a fluxului de numerar cuprinde totul, de la urmărirea plăților întârziate, la gestionarea eficientă a stocurilor și a ști exact în ce parte a lunii trebuie să apelezi la ajutorul unei descoperiri  de cont.

Plățile întârziate sunt cea mai frecventă cauză a crizei fluxului de numerar. Dacă o companie mare eșuează în a-și plăti furnizorii la timp, efectul devastator se poate revărsa asupra întregului lanț de aprovizionare și poate să pună afacerea pe butuci.

Dacă plățile întârzie, e bine să ridici telefonul și să ai o conversație informală cu clientul pentru a vedea de ce există această întârziere. S-ar putea să existe o explicație simplă. Dar dacă nu sunteți mulțumit de răspuns, puteți solicita o întâlnire face-to-face pentru a rezolva problema.

O scuză obișnuită este că au existat probleme birocratice. Merită aflat cine este responsabil cu plata în organizație pentru a-i trimite o copie a facturii pe email si a-i cere confirmarea primirii.

În cazul în care factura are termen de plată 30 de zile, așteptați 20 - 25 de zile și apoi luați legătura cu persoana de contact și întrebați politicos dacă există o problemă cu plata și dacă se poate onora factura la timp.

În această situație trebuie să fiți proactivi, nu agresivi, trebuie  să  fiți deschiși și onești și să țineți o evidență a tot ceea ce faceți. Dacă situația se agravează, trebuie să decideți dacă renunțați la a mai aștepta plata facturii sau acționați în instanță.

Plățile nu sunt singurul lucru care ar trebui să vă îngrijoreze când e vorba de întârzieri într-o afacere. Întârzierea dumneavoastră la întâlniri din cauza unor factori interni pot să-i confere companiei dumneavoastră o imagine neprofesionistă și nepregătită pentru afaceri. De aceea e bine să folosiți în afacerea dumneavoastră un program de management profesionist care să vă  permită o bună organizare a afacerii.

sursă: www.smallbusiness.co.uk