3 modalități de a face clienții să te iubescă

Vânzătorii buni nu folosesc tehnici de vânzare, ei sunt cât se poate de autentici!

Raluca Bota

În vânzări, de multe ori ai parte de întâlniri cu oameni care nu sunt foarte entuziasmați. În funcție de cum pui problema, clienții ar putea să vină la întâlnire cu cea mai proastă atitudine sau dispoziție. Există situații în care avem întâlnire cu oameni care au acceptat întalnirea din simplul fapt că au fost prea drăguți să spună nu. Aceștia regretă adesea după ce închid telefonul că au acceptat, astfel încât în momentul în care începe întâlnirea, te confrunți deja cu o prăpastie peste care trebuie să treci. Pentru a evita acest gen de situații trebuie să strârnești interesul potențialilor clienți din timp, astfel încât ei să vină încântați și curioși la întâlnire. Dacă nu reușești să stârnești interesul potențialilor clienți, poți să îți iei la revedere de la o viitoare colaborare. Relația cu potențialii clienți trebuie gestionată într-un mod corect astfel încât să avem o creștere a afacerii.

 

1. Spune-le clienților sau potențialilor clienți de la început că nu dorești să pierzi nici timpul lor, dar nici timpul tău. 

Una dintre principalele probleme întâmpitante în momentul în care încercăm să stabilim o întâlnire este timpul. Timpul este o resursă prețioasă pe care trebuie să o investim în activități productive. De aceea trebuie precizate de la început beneficiile întâlnirii. În acest fel vei evita situațiile în care potențiali clienți participă la întalnire din simplul fapt că au fost prea drăguți să te refuze. Este foarte important să stabilești de la început care este scopul întâlnirii și care ce avantaj aduce aceasta participantului la întâlnire. Trebuie să îi stârnești interesul astfel încât întanirea cu tine să îi creaze o stare de bine, să vină cu o atitudine pozitivă pentru ca întalnirea să decurgă într-un mod plăcut. 

După ce te-ai asigurat că prospectul sau clientul este interesat să se întalnească cu tine, trebuie să mai ai grijă să îi aduci aminte când are loc întalnirea. Cu Odoo, gestionearea întâlnirilor poate fi realizată foarte ușor, astfel încât să vină atât în ajutorul tău cât și a participantului la întâlnire. Trebuie doar să adaugi clientul ca participant la întâlnire și el va primi automat notificare care să îi amintească data, locul și ora întâlnirii. 

Cu sistemul integrat Odoo relația cu clienții și cu prospecții poate fi gesionată foarte ușor și eficient. Modul de vizualizare al bazei de data cu clienții este foarte sugestiv, astfel la o simplă privire se pot urmări cele mai importante operațiuni legate de un anumit client sau de mai mulți clienți în același timp. De asemenea este foarte ușor să gestinezi și relația cu prospecții, potențialii clienți pentru a-ți crește vânzările. O gestionare corectă a prospecților te poate ajuta să îți crești numărul de oportunități de vânzare, să crești rata de conversie a acestor oportunități în contracte și în același timp să ajungi la o durată medie a ciclului de vânzare mai mică. Cu Odoo poți să valorifici informațiie deținute despre prospecți pentru a-i transforma cât mai repede în viitori clienți. Calitatea relației cu clienții poate fi crescută prin faptul că toți angajații au acces la informațiile despre clienți astfel încât solicitările făcute de aceștia să poate fi soluționate cât mai repede.

2Stabilește câteva întrebări cheie pe care să le adresezi la întâlnire.

Este foarte important să îți stabilești câteva întrebări pe care să le adresezi clientului în timpul întâlinirii. Evită întrebările care au un răspuns evident deoarece nu ai nevoie de informații pe care le ști deja sau pe care le poți afla foarte ușor. De exemplu, este indicat să nu întrebi care este obiectul de activitate el firmei, deoarece este o informație foarte ușor de aflat, ci să întrebi cum se desfășoară procesele în firma lui. În acest fel vei înțelege cum își desfăsoară acesta activitatea și vei putea veni în întâmpinarea lui cu soluții punctuale care să îi ofere un real ajutor.

3. Nu încerca să vinzi cu orice preț

Dorința de a finaliza un contract este de multe ori mai mare decât rațiunea. Înainte de a încerca să convingi un client să încheie un contract, trebuie să te gândești foarte bine dacă tu vrei întradevăr să vinzi acelui client. O vânzare către un anumit client poate reprezenta o pierdere pentru companie deoarece menținerea relației va presupune un consum mare de energie și resurse. În vânzare, decizia de colaborare nu este 100% a clientului, vânzătorul la rândul lui trebuie să facă o analiză a clientului din care să reiasă daca acesta este sau nu potrivit pentru o viitoare colaborare.

Exista situația în care clientul este unul potrivit însă momentul vânzarii nu este cel oportun. Procesul unei vânzări poate dura câteva luni sau chiar mai mult, nu trebuie să forțăm vânzarea ci să așteptam momentul în care clientul este pe deplin convins de produsul nostru și chiar are nevoie de el. Dacă vom încerca să forțăm o vânzare într-un moment nepotrivit riscăm să pierdem definitiv vânzarea. Este mai sănătos să păstrăm legatura cu potențialul client și să gestionăm relația cu acesta astfel încât, în cele din urmă vânzarea să se concretizeze.

Relația cu potențialii clienți este la fel de importantă ca relația cu clienții existenți, de aceea trebuie getionată corect și prin instrumentele necesare. Odoo oferă o soluție integrată prin care se poate gestiona atât relația cu clienții companiei cât și relația cu potențialii clienți. Prin folosirea instrumentelor corecte putem aduce mai repede potanțialul client spre semnarea unui contract. Cu Odoo pot fi transmise emailuri în masă și către potențialii clienți, astfel încât aceștia să fie în permanență informați cu privire la produsele, ofertele sau noutăție din firma noastră. Pe lângă asta, avem la îndemâna și un istoric pe fiecare  potențial client care ne oferă o imagine a evoluției discuțiilor și întâlnirilor avute cu acesta.

Sursa: www.descopera.ro