3 moduri de a atrage și păstra cei mai importanți clienți

Află cele mai importante strategii de a-ți păstra clienții mulțumiți

Gabriela Nicolae

1. Lasă clientul să conducă.

Nu încerca niciodată să îți impui punctul de vedere atunci când interacționezi cu clienții - ar trebui să te conformezi cerințelor și preferințelor lor, nu să le ignori sau să fii rigid în colaborare. Construiește bazele relației cu clienții tăi bazându-te pe preferințele lor.

Cum alege clientul tău să comunice? Ai încercat să îl suni și să îi lași un mesaj, iar apoi ai primit un răspuns la ultimul mail trimis în loc să fii sunat înapoi? Acesta este un indiciu. Poate că clientul tău preferă să comunice cu tine în scris și va răspunde la telefon sau te va suna doar atunci când va fi necesar. Nu o lua personal, încearcă să te adaptezi și lasă clientul să conducă. 

Atunci când vorbiți la telefon clientul aduce în discuție sau îi place să vorbească despre alte subiecte care nu au legătură cu afacerea ta? Dacă răspunsul e da, ar trebui să îți rezervi câteva minute pentru a discuta și alte subiecte deoarece nu există un mod mai potrivit de a face un client să observe că îți pasă de el - nu doar de vânzarea în sine - decât să renunți la tonul fomal și să discutați liber câteva subiecte lejere.

Clientul tău vorbește doar despre afaceri? Nicio problemă. Fii concis și mulțumește-i la final pentru timpul acordat. Stabilește următorul apel și asigură-te că nu vei rata ziua sau ora la care a fost programat. 

Odoo oferă posibilitatea de a comunica cu clienții tăi în cele mai diferite moduri: de la programarea tuturor apelurilor, până la trimiterea de mail-uri direct din aplicație pentru a comunica mai rapid și mai eficient. Programează-ți apelurile pe zile și ore, iar apoi trebuie doar să deschizi fereastra de apeluri programate zilnic pentru a vedea ce apeluri trebuie să dai, care sunt cele mai importante și care ar trebui reprogramate. De asemenea, calendarul te va ajuta să știi întotdeauna și oriunde te-ai afla ce întâlniri ai programate, cu cine și de la ce oră, pentru a putea să îți aranjezi activitatea în jurul acestor întâlniri. 

2. Fii precis și direct.

Nu este nimic mai puțin convingător pentru un client decât un agent de vînzări indecis. Pregătește-ți opiniile și asigură-te că ești ferm în ceea ce prezinți înainte de a face acest lucru în fața clientului tău. Atunci când comanzi la un restaurant și vrei să afli ce îți recomandă ospătarul, ai vrea să auzi "Păi, ăăă, cred că oamenii preferă în general friptura, dar și peștele e destul de bun..." sau "Friptura e excelentă, am servit deja 10 porții și toată lumea a fost mulțumită"?

Oferă-i clientului tău răspunsuri directe și oneste întrebărilor lui și fii pregătit să le discuți. Tu îți cunoști produsele și serviciile foarte bine și tocmai de aceea ar trebui să expui direct motivele pentru care sunt potrivite pentru clientul tău.

Încrederea transmite autoritate, iar autoritatea obține încredere. Încrederea este cel mai valoros avantaj pe care îl poți avea față de concurența ta. 

3. Vânzarea este doar primul pas.

Fiecare afacere e diferită, ți-ai făcut treaba bine până aici, ai realizat vânzarea și ai reușit să dezvolți un nivel de încredere și respect în relația cu clientul tău. Relația cu clienții trebuie întreținută la fel de mult și după ce am efectuat vânzarea pentru a ne mulțumi clienții. Asigură-te că nu uiți să verifici cum se simte clientul după ce a achiziționat servicii sau produse de la tine. Contactează-l pentru a-i demonstra că ești interesat de gradul său de satisfacție și că vrei un feedback din partea lui. 

.

Timpul pe care îl investești în a face o impresie bună în toate stadiile vânzării va duce nu doar la mai multe vânzări ulterioare, cât și la recomandări către alți potențiali clienți. Asigură-te că ești în contact permanent cu clienții tăi, fără însă a fi prea insistent.