8 greșeli care "ucid" motivația angajaților

Angajații sunt cea mai importantă resursă a companiei tale, ai grijă de ei!

Raluca Bota
 

La locul de muncă, există multe momente, evenimente sau circumstațe care ne fac să ne simțim împliniți și apreciați. Din păcate însă, există și lucruri care ne ucid motivația.

Dacă vrei sa le oferi angajaților tăi mediul perfect în care pot să prospere și să se dezvolte, asigură-te că în firma ta nu se regăsesc următoarele elemente care distrug motivația angajaților.

  1. Oameni care au o influență negativă.  Dacă în permanență îți consumi timpul cu oameni care au o influență negativă în firma ta, ar trebui să realizezi cât de distructivă este prezența lor. Acești oameni sunt mereu nemulțumiți, au o viziune negativă și nu accepta în jurul lor nicio idee pozitivă, de dezoltare. Dacă în firma ta se regăsesc astfel de persoane, ar trebui să îi lași să își găsească locul potrivit ( care cu siguranță nu este la tine în firma). Dacă nu este posibil să pui capăt colaborării, trebuie să te asiguri că politica firmei este respectată și influența lor negativă este diminuată.                                                                                                                                                                                       
  2. O dezvoltare neprofesională. Toți angajații tăi trebuie să își dorescă să învețe mai mult și să se dezvolte. Dacă angajații tăi nu își doresc acest lucru, atunci firma ta nu poate să prospere. Nu este suficient ca firma să crească, ea trebuie să crească și să se dezvolte împreună cu angajații tăi. Ei trebuie să se dezvolte din punct de vedere profesional, să devină din ce în ce mai calificați și capabili. Este indicat chiar să fie făcute investiții în dezvoltarea lor personală și profesională, deoarece acest lucru îți va aduce beneficii financiare. Trebuie avut însă grijă, să  nu investim timp și bani în oameni care nu au o viziune și care nu își doresc o astfel de dezvoltare. O variantă eficientă ar fi să le sugerezi și să îi încurajezi să participe la seminariile gratuite în care sunt abordate atât subiecte de dezvoltare personală, cât și din mediul de afaceri.                                                                                           
  3. Lipsa unei viziuni. Trebuie să existe o viziune clară prin care să fie definite direcții de acțiune și angajații să știe pe ce trebuie să se focuseze. Viziune nu trebuie să existe numai din punct de vedere teoretic, ea trebuie comunicată în permanență și fiecare angajat trebuie să o cunoască și să o urmeze. Fără o viziune clară, chiar și cel mai bun angajat nu va putea excela în ceea ce face.                                                                                                                                                                                                           
  4. Pierderea de timp. Dacă în firma ta, au loc ședințe dese cu angajații fără un motiv exact, sau sunt trimise în permanență mail-uri către angajați fără nicio relevanță, s-ar putea ca angajații tăi să devină la un moment dat frustrați. Încearcă să ai o comunicare cât mai transparentă și mai eficientă cu aceștia, în acest fel vor înțelege că apreciezi ceea ce fac și mai ales că le respecți timpul.                                                                                                                                                                                                                       
  5. Comunicare inadecvată. Când comunicare este ineficientă, angajații vor pierde mult timp după aceea să înțeleagă ceea ce ai dorit să le transimiți. În plus, riști să fie omise sarcini importante, să fie facută aceași muncă de două ori și mai ales să ia naștere diverse zvonuri, fără nimic concret. De accea, o comunicare eficietă și transparentă este benefică tuturor.                                                                                                                                                                                                                                              
  6. Un management autoritar. Dacă îți sunt cunoscute situațiile în care angajații au venit cu diverse idei sau propunderi, iar raspunsul tăi a fost ceva de genul  „taci și fă cum am spus eu”, probabil ar trebui să te gândeși că o relație de colaborare între tine și angajaț ar fi mult mai benefică.                                                                                                        
  7. Lipsa aprecierii. Atunci când munca și efortul depus nu este recunoscut, când mulțumirile nu sunt exprimate, oamenii tind să devină din ce în ce mai nemulțumiți. Puteți să vă recompensați angajații fără să cheltuiți niciun ban, printr-un simplu „mulțumesc”. „Multumesc că îți faci treaba atât de bine”, “Mulțumesc că ești un angajat devotat”, etc.           
  8. Management deficitar. Un manager nepregatit poate dauna întregii echipe, sau mai rău,întregii companii. Începe prin definirea unui stil propriu de management și angajează cei mai buni manageri pentru fiecare nivel.

Acestea sunt lucrurile pe care trebuie să le eviți, pentru bunăstarea angajaților tăi.

Odoo îți ofera o soluție inedită pentru motivarea angajaților tăi. Poți să organizezi munca pe echipe de vânzări de exemplu și să urmărești în permanență activitatea acestora. Este simplu să îți motivezi și să îți recompensezi angajații într-o maniera foarte transparentă. Totul trebuie să ia forma unui joc, și să îi provoci pe angajați să ia parte la acesta. În funcție de sprecificul firmei tale, poți să recompensezi angajatul care a avut cele mai multe întâlniri, care a adus cei mai mulți clienți noi, sau angajatul care a facturat cel mai mult. Vei avea în permanență o imagine de ansamblu asupra modului în care se desfășoară provocarea, la fel și angajații, vor vedea pe ce poziție se află și câte întâlniri mai trebuie să stabilească pentru a ajunge în top. Alege o modalitate de recompensare potrivită, care să le stârnească interesul de a fi cel mai bun. Nu trebuie să fie neaparat să fie o recompensă costisitoare pentru firmă, dar trebuie să fie de efect și să conteze pentru angajați.

Sursa: www.inc.com