Blogul- Instrument de promovare și de creștere a vânzărilor

Beneficiile unui blog pe site-ul companiei

Raluca Bota
 

Blogurile reprezintă un important instrument de promovare care este utilizat de companiile mari dar nu numai. Importanța unui blog pe site-ri este evidentă, având un puternic impact asupra utilizatorilor de internet. Un blog ajută în primul rând la creșterea nivelului de interacțiune al utilizatorilor cu conținutul site-ului respectiv. Mai mult decât atât, algoritumul Google ia în considerare publicarea periodică a diverselor forme de conținut pe un site cât și popularitatea pe rețelele de socializare. Cu alte cuvinte, optimizarea site-ului și poziționarea acestuia pe prima pagina Google nu se mai rezumă numai la cuvintele cheie căutate. Publicarea unor articole noi pe blog a devenit un element care conduce la propulsarea site-ului pe poziții relevante în căutările Google.

Un blog oferă posibilitatea utilizatorilor de a distribui conținutul pe rețelele de socializare precum Facebook, Linkedin sau Twiter. De aceea este foarte importantă tematica și materialele publicate pe blog, acestea trebuie să fie cât mai accesibile și mai relevante pentru utilizatorii de internet pentru a le strârni interesul și atenția. Subiectele atractive vor determina vizitatorii să distribuie conținutul blogului, în acest fel vizibilitatea afacerii în mediul online va crește considerabil.

Companiile care doresc să își extindă și să se diferențieze în mediul concurențial virtual, nu trebuie să ignore faptul că un blog de companie este un instument de comunicare și promovare.


Existența unui blog pe site aduce după sine o serie de beneficii care cu siguranță nu trebuie ignorate.

1. Mai multe piste- potențiali clienți. 

Blogul reprezintă o modalitate de apropiere a firmei de potențialii clienți. Chiar dacă un vizitator nu va cumpăra imediat produsele tale, acesta va ține minte că site-ul tău are un blog unde sunt publicate informații utile și la un moment dat va reveni. Blogul este un instrument excelent de captare a potenților clienți, de  interacționare cu aceștia și de aducere a acestora cât mai aproape de decizia de cumpărare. De exemplu, este mult mai interesant un blog despre beneficiile unui produs pe care îl comercializezi (sau chiar ingrediente din produsul respectiv) decât o prezentare a caracteristicilor. Cu siguranță un blog cu informații utile și interesante va avea mai multe șanse să fie citit și apreciat decât o prezentare a produsului. Un blog este locul potrivit pentru a oferi clienților  informațiile și răspunsurile necesare pentru a lua decizia de cumpărare. 

2. Creșterea traficului. 

Un site de prezentare care a fost creat cu câțiva ani în urmă și care nu a mai fost actualizat cu siguranță nu va stârni interesul de a fi accesat a doua oara. În schimb, un site care are o secțiune de blog, în care periodic sunt publicate informații interesante va capta atenția și va stârni curiozitatea de a mai fi accesat. Pot fi abordate subiecte diverse despre piața în care firma activează, despre noutățile apărute în domeniul respectiv și despre serviciile oferite. În acest fel, nu numai că site-ul va fi promovat pe motoarele de căutare, dar va oferi posibiliateta să obțină o vizibilitate mai largă pe o varietate de subiecte legate de industria în care activează. Cu alte cuvinte, vom obține vizitatori dintr-o multitudine de căutări.

3. O cotă de piață online mai mare. 

O comunicare costantă pe blog și oferirea de informații utile la momentul oportun te ajută să căștigi clienți noi dar și credibilitate. Poți să devi un punct de reper în domeniul în care activezi și să te poziționezi ca un expert în subiectele pe care le abordezi. În acest fel îți vei consolida imaginea și îți vei crește vizibilitatea, nu numai pe motoarele de căutare dat și în mintea consumatorilor.

Cu Odoo, poți crea articole  interesante pe blog pentru a fi cât mai aproape de potențialii clienți. Un articol se crează foarte ușor, pot fi adăugate și integrate ușor imagini, video, butonul de distribuire sau citate. Nu trebuie să fii un designer pentru a construi un articol profesional. De asemenea,pentru a crește vânzările, poți intracționa live cu vizitatorii pe chat, apect care îți mărește posibilitatea de conversie a pistelor în clienți.