Campaniile SMS

Un instrument eficient de marketing

Arabela Acălinei

„SMS-ul nu poate fi înlocuit. SMS-ul are avantajele lui,

precum cel al mobilității, atât de vînat azi de consumatori,

accesibilitatea este aproape fără limite

- utilizatorii nu trebuie să fie online ca să vadă mesajul promoțional,

 ei nu trebuie decât să aibă telefonul la îndemână”,

 spune Maia Novolan (Manager Syscom Digital).  

Un număr mare de specialiști în domeniu consideră că SMS-urile reprezintă încă cea mai bună metodă de a face marketing, atât pentru companiile mari, cât și pentru cele mici și mijlocii. De ce să trimiți clienților emailuri pe adresele de firmă, care probabil vor rămâne necitite, sau broșuri care vor fi uitate într-un raft sau sertar de birou, când poți trimite un SMS direct către dispozitivele lor mobile. 

O campanie SMS poate fi un mecanism foarte eficient de comunicare, de transmitere de informații către clienți sau prospecți, dar poate fi în același timp o modalitate de culegere de date și informații, necesare pentru completarea unei baze de date. Mai exact, SMS-urile pot fi trimise către clienții existenți, cu scopul de a-i fideliza sau informa, sau către prospecți, cu scopul de a-i atrage și a-i transforma în clienți.

În realizarea unei campanii SMS eficiente, trebuie să se țină cont de mai multe aspecte. În primul rând, nu trebuie să uităm că, atât companiile, cât și consumatorii, doresc campanii SMS oneste și bine organizate. În plus, există câteva puncte cheie care trebuie urmărite pentru a realiza o campanie SMS care să genereze cele mai bune rezultate.

Iată câteva dintre acestea:

  • Profilul audienței vizate (vârstă, sex, interese, domeniul de activitate în care activează, disponibilitate etc.)
  • Dimensiunile mesajului (număr de caractere) - mesajul trebuie să fie întotdeauna scurt și la obiect, pentru a nu plictisi destinatarul cu mesaje prea lungi, sau încărcate de mult prea multe informații.
  • Conținutul mesajului - acesta trebuie să conțină fraze și propoziții atractive, cuvinte-cheie care să stârnească interesul. Mesajul pe care SMS-ul îl transmite nu trebuie să aibă niciodată un caracter agresiv sau mult prea insistent!
  • Reglementările şi legile în domeniu.
  • Rapoartele de analiză privind eficienţa campaniei.

Campaniile SMS se dovedesc a fi eficiente ori de câte ori ele sunt organizate în mod corespunzător și sunt direcționate spre un public țintă. Câteva dintre avantajele majore ale folosirii unui astfel de instrument de marketing, sunt:

  • Acestea sunt recepționate instant de către destinatari și pot genera un feedback la fel de rapid.
  • Prin intermediul SMS-urilor te poți adresa unui număr mare de prospecți, sporindu-ți astfel șansele de a-ți crește afacerea.
  • Feedback-ul generat de o astfel de campanie îți poate extinde baza de date a clienților și a informațiilor legate de aceștia.
  • O campanie SMS reprezintă cel mai rapid mod de a-ți fideliza clienții și de a te asigura că aceștia nu uită de tine.
  • Poți trimite invitații la diverse evenimente, asigurându-te că ajung la timp la persoanele vizate.
  • Poți anunța în cel mai scurt timp orice fel de modificări de prețuri sau transmite oferte „last minute”.

Un alt aspect extrem de important al oricărei campanii SMS este faptul că se poate integra într-un proces mult mai amplu de marketing, făcându-se trecerea ușoară spre online. Un SMS poate conține un link de internet care să îl redirecționeze pe destinatar spre un website de prezentare, sau chiar spre un magazin online. 

Companiile de telefonie mobilă din România au dovedit flexibilitate și au venit în sprijinul Business-ului românesc, oferind servicii de sms, fie într-un număr mare, fie nelimitat. Acest lucru a generat în ultimii ani o creștere semnificativă a campaniilor SMS care s-au derulat în întreaga țară. Momentan există peste 25 de milioane de cartele telefonice active de telefonie mobilă, folosite preponderent pentru apeluri vocale și SMS-uri. 

Caracterul personal al telefoanelor mobile, face ca marketing-ul prin SMS să fie un instrument puternic și cu impact imediat.Cei mai mulți dintre noi avem tot timpul telefonul mobil la îndemână, ceea ce reprezintă un avantaj dacă mesajul transmis este condiționat de timp. Peste 90% dintre SMS-uri sunt citite de către utilizatori, ceea ce crește automat rata de răspuns pozitiv.

Articol realizat de Arabela Acălinei