Cum poate un inventar bine gestionat produce clienți mulțumiți

Managementul depozitului

Arabela Acălinei

Îți este frică că ai putea pierde clienți pentru că îți lipsesc anumite produse în stoc? 

Iată câteva sugestii pentru a menține nivelul stocurilor în depozit 

și pentru a avea întotdeauna clienți mulțumiți

A menține evidența stocurilor este o muncă dificilă. Îți ia mult timp, iar spațiul întotdeauna costă bani, în special când e nefolosit. Mulți factori influențează felul în care îți gestionezi depozitul și toți sunt importanți. Dar dacă nu o faci așa cum trebuie, riști să pierzi bani serioși, și să îți obligi clienții să cumpere de la competitori. 

Iată câteva lucruri importante ce țin de gestionarea depozitului:

Gândește-te ce vinzi!

Tipul de produse ce trebuie stocat va determina felul în care îți vei organiza inventarul. Bunurile perisabile trebuie vândute cât mai curând, sau păstrate la temperaturi scăzute. Unele produse sunt de dimensiuni mari, altele de dimensiuni mici, unele se vând mai repede decât altele.

Caută alternative!

În unele cazuri, a ține un spațiu de depozitare doar pentru firma ta, nu este soluția ideală. Dacă nu se produc decât câteva mișcări în depozitul tău, să angajezi un muncitor cu normă întreagă se poate dovedi a fi prea costisitor. Ia în calcul externalizarea inventarului, pentru a avea mai mult timp să te concentrezi asupra afacerii tale, în timp o altă firmă externă se ocupă de gestiunea stocurilor tale. 

Folosește momentul potrivit!

Unele produse se vând doar în anumite perioade ale anului. Așa că este imposibil să stii exact când să le stochezi și când să le scoți din stoc. De exemplu, nu ai nevoie ca hainele de lână să îți ocupe spațiul de depozitare în timpul verii.

Aprovizionează-te din locul potrivit!

Alege-ți cu atenție furnizorii. Redu costurile de transport, comandând mai multe produse în același timp, ori de câte ori se poate. O relație bună cu un furnizor poate genera un preț mai bun la produsele achiziționate, ceea ce îți poate reduce considerabil costurile și mări profitul.

Caută mai mulți furnizori!

Întocmește-ți o listă cu toți furnizorii de la care ai putea achiziționa produsele necesare în stoc. Este bine ca întotdeauna să ai un plan de rezervă, dacă furnizorul tău nu îți poate oferi un anumit produs în timp util. Dacă ai deja pregătită o astfel de listă, întreg procesul va fi mai puțin stresant și nu va trebui să plătești o diferență prea mare unui furnizor găsit în grabă.

Programează livrările!

Unele zile ale săptămânii sunt mai aglomerate decât altele. A face livrări în afara orelor de vârf îți va lăsa mai mult timp liber pentru a-ți organiza stocul, acoperind cu succes nevoile clienților. 

Elimină stocurile inutile!

Printre produsele vândute sunt unele pe care ai putea evita să le depozitezi în stocul personal. Cea mai bună soluție de a le ține departe de depozitul tău este să transmiți comanda clientului direct furnizorului. Acesta din urmă le va livra el însuși cumpărătorului. În acest fel vei obține mai mult spațiu de depozitare și un transport mai rapid, folosind mai puțini intermediari.

.

 

Sursa:

Samuel Cabodi (sca)

www.odoo.com



Traducere și adaptare: Arabela Acălinei