Cum poți face ușor o factură de reconciliere

Potrivește calculele cu mai puțin tam-tam

Alexandra Lazar

” Venitul este vanitate, fluxul de numerar este de bun-simț, numerarul este rege. ”

Dacă ai auzit vreodată vorbele de mai sus, este simplu de înțeles cum și de ce factura de reconciliere este importantă.

Dacă recunoști aceste vorbe, dar nu știi exact ce înseamnă, te afli în locul potrivit. Chiar dacă nu lucrezi efectiv în contabilitate, dar lucrezi în domeniul financiar, trebuie să știi că factura de reconciliere este o necesitate.

Ce este factura de reconciliere?

Este procesul de potrivire a informațiilor de pe statele de plată cu facturile de ieșire și intrare.

Dacă nu te organizezi rapid, urmărirea facturilor pe care le-ai emis și a celor pe care trebuie să le plătești poate deveni haotică și de coșmar. Ai nevoie să monitorizezi constant cine te-a plătit și cine nu și la care din facturile tale este depășită data scadenței.

În plus, reconcilierea facturilor este o acțiune cheie în contabilitate - te asiguri că toate conturile sunt ordonate și fiecare intrare contabilă este corect marcată.

Intrări minime și ieșiri maxime

Adunarea datelor de care ai nevoie să faci reconcilierea nu ar trebui să fie o muncă grea sau să-ți ia mult timp. Nu toată lumea care conduce un business are timpul necesar să stea cu ochii în cifre sau foi de calcul. Pentru a face acest proces mai ușor, cea mai bună soluție este un program care corelează extrasul de cont cu facturile.

Lovitură!

Acum, dacă trebuie să te duci la fiecare articol de pe extrasul de cont și să faci o reconciliere căutând prin toate facturile pe care le ai, este ușor să vezi cum ajunge acest proces să fie plictisitor.În mod ideal, vrei un sistem care aliniază toate facturile într-un singur loc și care să facă și reconcilierea lor. Gândiți-vă la loviturile de la bowling - ar fi un chin să așezi una câte una popicele și în același timp să le lovești. Și cum ar fi ca sistemul să te felicite pentru progresul și performanța ta?

Cifrele nu se potrivesc!

Ar fi ideal dacă toate sumele de pe extrasul de cont ar corespunde exact cu sumele de pe facturi, dar aceasta ar însemna să câștigi la loterie. Dar nu te stresa dacă cifrele nu se potrivesc. Ar putea exista o sumedenie de motive, dar pentru toate se gasește o soluție.

De obicei, există 5 motive majore pentru care apar neconcordanțe între extrasele de cont și facturi:

1. Poate ai acordat un discount pentru o plată anticipată.

2. Pot exista comisioane bancare, cum ar fi pentru un schimb valutar sau taxe pentru plăți internaționale.

3. Sau, poate, balanța rămasă va fi plătită mai târziu?

4. Poate exista o factură sau o cheltuială care lipsește din sistem.

5. Ultimul (și din păcate), realizezi că factura nu va fi niciodată plătită, astfel că partea neplătită trebuie să fie trecută ca o pierdere.

Există și numărul 6...

6. Un client a plătit prea mult pentru o factură și asta trebuie trecut la profit.

Dar, numărul 6 se întâmplă doar în visele noastre și trebuie să ne raportăm doar la cele 5 motive.

Ideal, în momentul în care ați identificat cauza, trebuie să treceți la acțiunea corectă .

Tot timpul trebuie identificate și alte motive specifice afacerii dvs. și să învățați să luați măsurile necesare.

Sursa: www.odoo.com / Sophia Erib