Cum poți folosi newsletter-ul pentru a-ți mări popularitatea

Construiește relații și recunoaștere prin păstrarea legăturii

Gabriela Nicolae

Poate crezi că ar trebui să îți faci un newsletter pentru că, uitându-te în jur, vezi alte companii care au un astfel de newsletter sau pur și simplu pentru că vrei să îți mărești lista de mail-uri pentru marketing. Dar nu face acest lucru fără să înțelegi ce este un newsletter, ce ar trebui să facă sau de ce e important.

Deci, ce e un newsletter?

Indiciul se află în nume - newsletter. Este o campanie de email-uri în masă care ajunge la clienți și potențial clienți și care le oferă cele mai noi informații legate de compania, produsele și serviciile tale. Exemple de știri includ evenimente, termene limită și date importante.  Atâta timp cât sunt destul de importante, poți include alte vânzări și schimbări de prețuri.

Un newsletter este de asemenea o reclamă care le oferă clienților o părticică din ceea ce oferi. Pentru a primi detaliile complete și a vedea tot conținutul va trebui să intre pe site-ul tău.

Care sunt beneficiile unui newsletter?

Este o modalitate simplă și ieftină de a construi o relație cu clienții și oamenii care ar putea deveni clienți. Studiile arată că atunci când un newsletter e realizat corect, acesta crește beneficiile păstrând clienții interesați de compania și brand-ul tău. Newsletter-ul va atrage clienții pe site-ul tău și vei avea mai multe comenzi de vânzare, iar dacă nu, atunci măcar va crește populariatea brand-ului și a companiei tale. Mai multe vizite pe site pot avea un efect pozitiv asupra site-ului și îl pot face să apară mai sus în motoarele de căutare ca și Google.

Dacă oamenii sunt plecați sau ocupați, un newsletter cu informații relevante va fi prietenul lor - îi va menține la curent cu ultimele informații.

Un newsletter este de asemenea o modalitate bună de a face ca produsele tale să fie văzute în mediul social fără să plătești pentru reclamă. Dacă e realizat bine, newsletter-ul va fi postat, distribuit și vizualizat pe toate site-urile de socializare.

Chiar dacă tu știi ce e un newsletter și ce ar trebui să facă, cheia este să realizezi unul pe care oamenii să vrea să îl primească constant și să îl studieze mereu. Newsletter-ul Odoo este un exemplu perfect referitor la faptul că noi încercăm să urmăm formula pentru a realiza cât mai corect un newsletter.

Lungime/Frecvență

Nu există nici o formulă corectă care să ne spună exact cât de lung ar trebui să fie un newsletter sau cât de des ar trebui trimis. Oricum, practica ne arată că cu cât trimiți mai des un newsletter, cu atât mai scurt ar trebui să fie. Nimeni nu vrea să citească pagină după pagină zilnic, însă câteva paragrafe citite în cîteva săptămâni nu va încuraja cititorii să îți fie fideli. Fii conștient de faptul că una dintre cele mai dese nemulțumiri legate de newsletter este faptul că acesta este trimis prea des. Deci gândește-te la cât de des ai știri noi pe care sa le pui în newsletter și să le trimiți clienților.

Cel mai bine este să faci un newsletter scurt în care să oragnizezi textul în jurul unui subiect sau a unei imagini. Apoi ar trebui să incluzi o anumită acțiune referitoare la fiecare parte, astfel încât cei interesați să facă click pe link pentru a afla mai multe informații. Ține minte, newsletter-ul este doar un teaser - conținutul important și complet este pe site!

Să fii ignorat nu e chiar atât de rău

Poate o să crezi că această idee este contrară timpului petrecut și al efortului depus pentru a realiza un newsletter, dar un client care nu citește câteva dintre newsletter-urile tale este mai benefic decât un client care apasă butonul Unsubscribe. Ține minte faptul că tu vrei să construiești o relație, deci nu e neapărat să obții rezultate imediate. Folosește rapoartele referitoare la mass mailing pentru a vedea câți oameni deschid newsletter-ul și câți le șterg fără a le deschide măcar. În acest mod, dacă statisticile nu sunt favorabile, poți încerca să îmbunătățești newsletter-ul.

Nu uita faptul că un newsletter este o parte dintr-o strategie de marketing pe email. Se aplică exact aceleași reguli ca și atunci când trimiți orice mass mailing. Află mai multe informații despre cum să faci acest lucru într-un mod corect în părțile unu și doi a postării noastre despre mass mailing.

Acum te invităm să încerci să realizezi un newsletter cu aplicația de mass mailing pe care o vei găsi în partea de demo a site-ului nostru. Poți folosi unul dintre șabloanele deja existente sau poți să realizezi tu unul propriu - iar apoi vezi cât de simplu este sa monitorizezi rezultatele!

Sursa: odoo.com