Cum să folosești Facebook-ul pentru un marketing eficient

Prima parte

Gabriela Nicolae

Pentru a-ți face reclamă într-un mod corect prin intermediul profilului de Facebook trebuie să înțelegi oportunitățile unice care le oferă rețeaua de socializare Facebook și cum e ea diferită față de alte canale media. La fel cum nu ai difuza o reclamă radio la televizor, nu ar trebui să îți faci reclamă pe Facebook la fel cum faci într-o revistă sau pe site-ul tău. 

Nu folosi pagina de Facebook pentru a vinde într-un mod agresiv

Oamenii privesc Facebook-ul ca fiind un spațiu social distractiv unde comunică cu prietenii lor, se uită la poze și videoclipuri și se relaxează. Trebuie să te implici în conversații și să devii parte a comunității în loc să fii un afacerist care încearcă să îsi vândă produsele într-un mod agresiv.

Tacticile de vânzare agresivă precum folosirea unor sloganuri publicitare, postarea repetată despre un anumit produs sau serviciu sau furnizarea listei de produse sau de prețuri fără nicio legătură cu discuția la care participi va avea un rezultat opus celui pe care îl urmărești. Aceste acțiuni îi vor convinge pe ceilalți utilizatori să înceteze să îți urmărească pagina de Facebook și poate vor și posta comentarii negative la adresa afacerii tale. 

Stabilește un scop și o strategie clară

Este important să ai un scop clar atunci când folosești profilul de Facebook și să ai și o strategie care să te ajute să atingi ael scop. De exemplu, o cafenea decide să crească vânzările generate de Facebook cu 10% în următoarele 6 luni. Strategia lor de a realiza acest lucru poate include:

  • să realizeze o postare în fieare dimineață în care să prezinte oferta zilei folosind un cod promoțional, astfel încât vânzarea să poată fi atribuită paginii de Facebook
  • să posteze zilnic o poză cu un client/o clientă care este "Regele/Regina cafelei" în acea zi
  • să încurajeze utilizatorii să posteze poze cu ei în timp ce își savurează cafeaua

Să stabilești un scop și o strategie îți oferă o direcție de marketing pe Facebook, dar și o modalitate de a măsura rezultatele.

Creează o voce umană pentru afacerea ta

Utilizatorii Facebook vor să discute cu alți oameni, nu cu o afacere. Oricine se ocupă pagina de Facebook a afacerii tale trebuie să poată să scrie într-o voce care să sune real și plăcut. De asemenea, această persoană trebuie să aibă permisiunea de a se exprima folosind cuvintele proprii, nu comunicarea oficială a companiei. 

Postează regulat

Spre deosebire de canalele media tradiționale (reviste, tv) sau alte canale media online (pagini web), social media e construită în jurul postărilor frecvente.

Statisticile arată că aproximativ 50% din utilizatorii Facebook își verifică pagina cel puțin o dată pe zi și au nevoie să vadă că tu postezi regulat materiale noi. Unele ghiduri de marketing recomandă să postezi cel puțin o dată pe zi, însă ideea de bază e să postezi atunci când ai conținut interesant și să îți dai seama cât de des ar vrea audiența ta să audă de tine.

Încurajează comentariile și răspunde rapid

Încurajează alți utilizatori ai Facebook să răspundă la postările tale și să posteze gândurile lor despre afacerea ta sau desprre un alt subiect care să fie de interes pentru ei. Atunci când ei postează răspunde rapid - în primele 24 de ore ar fi cel mai indicat. 

Pentru a afla mai multe modalități de a-ți îmbunătăți strategia de marketing cu ajutorul rețelei de socializare Facebook citește și următoarele articole pe această temă.