Cum să folosești Facebook-ul pentru un marketing eficient

Partea a doua

Gabriela Nicolae

Facebook te poate ajuta să ajungi la toți oamenii care contează pentru afacerea ta

Trebuie să începi prin a crea o pagină de facebook pentru afacerea ta. Ține cont de câteva reguli simple, atunci când realizezi pagina:

  • Asigură-te că cei care te caută pe facebook te vor găsi cu ușurință pentru că nimeni nu va avea răbdare să caute prea mult.
  • Rămâi conectat. Încearcaă să ai conversații cu persoanele care îți urmăresc pagina pentru a construi și a menține relația cu ei. Îndeamnă-i să îți citească articolele și postările și să le distribuie pentru a ajunge și în atenția prietenilor lor.
  • Programează. Profilul de facebook al afacerii tale te poate ajuta să comunici informații de interes pentru un grup de oameni. Poți face acest lucru postând informații de interes pe grupurile de pe facebook.
  • Analizează: Analizând impacul postărilor te va ajuta să observi la ce reacționează clienții tăi și să încerci să îți îmbunătățești activitatea online.

Ești nou pe Facebook și nu știi de unde să începi?

Încearcă să începi prin a aduna cât mai multe like-uri pentru pagina ta, pentru a-ți construi o bază de persoane care să te urmărească, pentru ca mai apoi pagina ta să fie din ce în ce mai populară și să atragă mereu noi persoane interesate de informațiile pe care tu le postezi.

Include în toate postările tale un îndemn clar la acțiune. Încurajează utilizatorii Facebook care te urmăresc să treacă la acțiune și să îți încurajeze la rândul lor prietenii să îți aprecieze pagina și să te urmărească.

Folosește reclamele de pe Facebook pentru a atrage atenția asupra celor mai importante evenimente sau cele mai bune afaceri. Reclamele plătite pe Facebook pot fi folosite pentru a atrage atenția utilizatorilor asupra anunțurilor importante. 

Postează imagini interesante și de calitate. Imaginile reprezintă o metodă de succes în a atrage atenția utilizatorilor Facebook. Postările pe care le faci pe Facebook au un impact mult mai mare dacă includ și o imagine, față de cele care se bazează doar pe text.  Poți chiar să adaugi imagini multiple când vine vorba de a-ți face reclamă. Acest lucru te poate ajut să vezi care dintre imaginile alese de tine are cel mai mare succes într-o reclamă. 

Asigură-te că nu există mai mult de 20% text pe o imagine pe care plănuiești să o folosești pentru reclamă. Facebook a stabilit că acele reclame care conțin imagni, iar textul ocupă mai mult de 20% din suprafața imaginii nu sunt agreate de către utilizatori. Încearcă să găsești imagini cât mai sugestive și mai interesante care să atragă atenția utilizatorilor.

De asemenea, Facebook recomandă să postezi imagini de 1200x627 pixeli pentru a fi folosite pentru reclame. În momentul în care vei pregăti reclama, vei primi mai multe recomandări pentru dimensiunea imaginii, însă trebuie ca imaginea ta să aibă cel puțin 600 de pixeli pentru a apărea celorlalți utilizatori.

Pentru ca postările tale să aibă un impact mai mare asupra celorlalți utilizatori și să îți aducă cât mai multe vizite pe site, ar trebui să te folosești de câteva trucuri simple. În primul rând ar trebui să ascunzi tot conținutul interesant pe site și să postezi pe Facebook doar o mică parte care să atragă atenția și să îndemne utilizatorii Facebook să intre pe site-ul tău. O altă metodă de a atrage atenția asupra postării tale și de a o face mai interesantă este să înlocuiești clasicul link către site-ul tău cu o imagine mare. Acestă imagine va atrage atenția, iar utilizatorii vor fi tentați să intre pe site-ul tău pentru a afla mai multe informații.

Nu uita și de posibilitatea de a face postări video, deoarece acestea atrag cel mai mult atenția asupra conținutului postării. Iar ultimul sfat ar fi acela de a nu posta prea multă informație, pentru că nimeni nu va sta să citească atât. Scrie sau preia un text scurt, care să atragă atenția utilizatorilor și să îi facă să intre pe site-ul tău pentru mai multă informație.