Cum să-ți construiești ofertele  pentru succes

Prezentați o ofertă  greu de refuzat

Alexandra Lazar

”Dacă crezi că un profesionist este scump, așteaptă până o să încerci un amator.” Paul ”Red” Adair

Cea mai sigură cale ca să te arzi ca și proprietar de afacere este să faci o muncă pentru care nu ești bine pregătit. Asta, combinată cu ideea că timpul înseamnă bani și cu cât răspunzi mai repede unui prospect, cu atât cresc șansele de vânzare, arată cât de importante pot fi ofertele bazate pe un șablon solid.

Folosește șabloane

Primul lucru care trebuie să-l faci este sa-ți construiești o ofertă șablon pe care să o folosești pentru ofertările  tale ( sau mai multe, dacă ai mai multe servicii). Gândește-te la toate aspectele  serviciului pe care-l furnizezi. Cercetează piața pentru produse și servicii similare cu ale tale. O metodă simplă pe care o poți folosi este să vizitezi site-urile competitorilor tăi sau chiar să-ți întrebi prietenii si familia cât plătesc, de obicei, pentru servicii ca și ale tale și ce tip de ofertă au primit. După ce ți-ai făcut o imagine asupra a ceea ce dorești să ofertezi, este timpul să creezi șablonul pentru ofertă.

Adaugă valoare banilor tăi

O ofertă atrăgătoare pentru clienți nu înseamnă doar să le oferi cel mai mic preț. Ele trebuie să includă și un plus valoare.  Cu ce este  oferta ta mai specială? Ce anume apreciază cel mai mult cliențiila tine? Trebuie să-ți definești caracteristicile  distincte. Oferta nu este locul unde să fi modest în ceea ce privește punctele tale forte. Oferta trebuie să cuprindă detalii despre standardele muncii tale ( de exemplu: caracteristici de securitate pentru softuri, standarde etice pentru consultanță, sănătate și siguranță pentru producătorii de produse alimentare). Acest lucru îl va liniști pe potențialul tău client în ceea ce privește profesionalismul tău. 

La final, ai grijă să incluzi ceva de genul ”special pentru tine” ca să faci clientul să se simtă deosebit: poate fi o reducere, transport gratuit sau un cadou. Asigură-te că pui în ofertă tot ceea ce ai ales pentru prospectul tău. Toate informațiile relevante ar trebui prezentate într-o formă pe care potențialul tău client să o înțeleagă ușor. Poți să fi specific și clar în același timp.

La Odoo, folosim oferta pentru a sublinia ceea ce oferim odată cu parteneriatul nostru. Este locul perfect pentru a scoate în evidență punctele noastre unice de vânzare. Beneficiile parteneriatului nostru sunt evidențiate prin folosirea textului îngroșat, valoarea adăugată este evidențiată prin încadrarea textului si subtitlurile le folosim pentru oferirea mai multor detalii la fiecare aspect. Așadar, fi specific, explicit și subliniază punctele tale forte. Deasemenea, poți să schimbi modul de prezentare a ofertei, sa-i adaugi imagini, să o compui cum crezi tu și cum crezi că reprezintă cel mai bine compania ta.

Accelerează procesul de acceptare a ofertei

Ai creat o ofertă cu viteza internetului și ai trimis-o în cel mai scurt timp. Vestea bună este că te poate ajuta să câștigi și afacerea în timp mai scurt - mai ales dacă folosești o ofertă care are opțiunea de semnătură electronică. Cu cât primești un răspuns mai repede, cu atât poți să începi să faci bani mai repede.

Negocierea?

Dacă toate ofertele pe care le trimiți ar fi acceptate ...dar asta ar fi prea ușor. Așa că, trebuie să ai în minte o idee clară a celui mai mic preț pe care ești pregătit să-l oferi. Așa poate exista loc pentru negociere.

Sursa: www.odoo.com / Sophia Erib