Gestionarea depozitului

Alege o soluţie integrată pentru managementul depozitului

Raluca Bota

Satisfacţia clientului reprezintă punctul central în jurul căruia se învârt toate activităţile realizate de firmele din orice domeniu. Fiecare manager îşi doreşte să fie aibă clienţi cât mai mulţumiţi pentru a-şi ori vânzările. Un client mulţumit va cumpăra mai mult, va cumpăra mai des, va cumpăra cu regularitate şi va aduce şi alţi clienţi. Cu alte cuvinte, cu cât clientul este mai satisfăcut de serviciile sau produsele oferite, cu atât firma care le furnizează va avea mai mult succes. Însă satisfacţia şi mulţumirea clienţilor nu depind în totalitate numai de procesul de vânzare în sine, până a prezenta oferta noastră clientului există multe alte procese suport care ne permit să avem o vânzare de calitate. Un management corespunzător al stocurilor ne poate garanta un serviciu către clienţi îmbunătăţit, ca urmare a exactităţii şi eficienţei obţinute.

De aceea, în vânzari nu trebuie să ne limităm doar la un serviciu excelent de relaţionare cu  clienţii. Trebuie să acordăm o atenţie deosebită tuturor activităţilor care au loc în firma noastră deoarece toate aceastea conduc către un serviciu de calitate către clienţi.

Indiferent de mecanismele de relaţionare cu clienţii , de experienţa oamenilor din  vânzări, de reduceri sau bonusuri , clientul va deveni cu adevărat mulţumit în momentul în care va gasi produsul dorit, în locul potrivit şi la un anumit moment. Este imposibil să obţii aceste lucruri fără o gestiune corectă şi eficientă a stocurilor. Pentru ca  într-o firma activitatea de gestiune a stocurilor să fie una fluidă este nevoie cu siguranţă de un soft specializat care să ofere un control desăvârşit pentru activitatea de recepţionare, transfer, depozitare, livrare.  Odoo îţi asigură o gestiune eficientă a depozitului integrată cu celelalte activităţi astfel încât să asigurăm de fiecare dată un serviciu de calitate către client.

Chiar dacă acestă activitate nu este vizibilă clienţilor, rezultatul final trebuie să fie  întodeauna cel asteptat, produsul dorit să fie livrat la timp şi în cantităţile necesare. Printre avantajele oferite de Modulul de gestiune a depozitelor Odoo amintim:

  • Integrarea cu celelalate activităţi din cadrul firmei : comenzi, facturi, relaţia cu furnizorii şi comunicarea transparentă între utilizatori respectiv între departamente.                     
  • Atenţionare în mometul în care un produs scade sub un stoc minim defint şi realizarea automată a unei comenzi care nu trebuie decât validată                                                
  • Înregistrarea informaţiilor legate de caracteristicile produselor.                                                                                                                                                                                 
  • Organizarea şi urmărirea produselor în diferite locaţii                                                                                                                                                                                               
  • Realizarea facilă a operaţinii de inventariere                                                                                                                                                                                                             
  • Gestionarea eficientă a retururilor                                                                                                                                                                                                                  

Datorită integrării activităţii de gestiune a depozitelor cu celelalte departamente din cadrul firmei, va permite o reducere a stocurilor şi implicit a cheltuielilor. Accesul la informaţii nu va fi limitat în timp sau spaţiu, astfel că indiferent de loc sau ora, avem acces la informaţii actualizate acre ne vor ajuta să luăm cele mai bune decizii.

Pot exista multe probleme în desfăşurarea activităţilor într-un depozit precum: 

  • o procesare deficitară a comenzilor de la clienţi şi transmiterea lor către depozit   
  •  varietate mare de produse şi variante crează deseori confuzii,   
  • dificultăţi în urmărirea transabilităţii mărfii 
  • retururile de la clienţi sunt greu de gestionat

Toate aceste probleme care pot inteveni în activitatea unui depozit pot fi eliminate prin implementarea unui sistem integrat pentru managementul firmei care ne va oferi în timp real o imagine de ansamblu asupra proceselor care au loc atât la nivel de depozit cât şi la nivelul întregii companii.