Îmbunătățește-ți servirea pentru a crește numărul de clienți ai restaurantului

Noile caracteristici ale Punctului de Vânzare (POS) vă vor încânta mesele în 2015

Raluca Bota

Frecventarea unui restaurant de succes nu are în vedere numai mâncarea gustoasă sau diversitatea meniului. Mai multe studii efectuate au demonstrat că o bună servire este vitală. Defapt, o cină este mult mai placută la un restaurant unde mâncarea comandată  este una normală și servirea este excelentă, decât o cină într-un restaurant unde mâncarea este remarcabilă însă servirea lasă de dorit.

Potrivit celor mai recente studii, 60% din restaurante se închid în primul an de funcționare, și 80% din cele rămase se închid în următorii 5 ani. Menținerea unui flux constant de clienți va ajuta orice restaurant, oricât ar fi de mic, să nu facă parte din statisticele menționate mai sus.

Caracteristicile îmbunătățite ale celei mai recente versiuni Oddo și a modulului Punct de Vânzare (POS) va permite proprietarilor de restaurante să ofere clienților o experiență placută și indedită.

Rețeta de succes a restaurantelor

Poate ați auzit de multe ori vorbindu-se despre o rețetă de succes în demararea unei afaceri. Soluția Odoo vă ajută să gestionați  comezile clienților prin intermediul unei hărți care să  permita chelnerilor  o vizualizare de ansamblu  a restaurantului. În acest fel se renunță la numerotarea meselor, la memorarea comenzilor și aranjarea lor în ordinea corecta. Cu software-ul Odoo, ai acces la un sistem unde poți să îți proiectezi o harta care să corespundă în totalitate cu restaurantul tău. Cu alte cuvinte, fiecare chelner va avea acces la harta restaurantului și va avea o viziune clară a repartizării meselor. În acest fel, va fi simplificat procesul de luare a comenzilor, transmiterea lor către bucătărie iar livrarea mâncării și a băuturii să se facă în mod corect, fără nicio greșală. Chelnerul este în permanentă legătură cu bucătaria și barul, făra a fi nevoie să se mai deplaseze fizic pentru a da fiecare comandă. Astfel se economisește timp până ce comanda ajunge la bucătar, acest timp se reflectă într-o servire mai prompta, ceea ce va face deliciul clienților. Nu de puține ori avem ochii țintiți pe chelner și îi urmărim nerabdători fiecare pas până ne aduce comanda, uneori chiar ne enervăm că aceasta întârzie să ajungă. Alteori îl compătimim pe chelner văzând cât de greu face față comenzilor și cât de mult aleargă între sala de mese, bar și bucătărie. Tot acest haos și toată această alergătură are acum o rezolvare cu Punctul de Vânzare Odoo. 

Punctul de Vânzare pentru restaurante oferă o experiență plăcută atât angajaților cât și clienților. Angajații pot gestiona mai efeicient comenzile iar clienții vor avea un timp de asteptare mai scurt până când va ajunge comanda lor. Pe lângă aceste avantaje, Odoo aduce doua elemente inovatoare în transmiterea notei de plată către clienți.

  1.  Împarte nota de plată. Nu toți suntem norocoși să fim invitați la masă de fiecare dată și se întamplă de multe ori la ieșirile în grup când fiecare trebuie să platescă ceea ce a consumat. Cu Odoo Punct de Vânzare poți să împarți nota de plata pentru fiecare persoană de la o masă astefel încât să plătească individual ce a consumat. Se pot face la o singura comanda plăți separate cu cardul sau bonuri și facturi individuale fără nicio problemă.  Câteodată ieșirile cu prietenii la restaurant pot da bătai de cap, să nu sti exact cât ai de platit, să nu ai banii potriviți sau la alte incoveniente. Cu Odoo, aceasta problemă este rezolvată.                                                                                                     
  2. Separă nota de plată. De la bar sau de la bucătărie? Dacă la masă s-au comandat atât mâncare cât și băuturi, acum poți să înregistrezi  separat comenzile pentru bar și pentru bucătărie. Încă o dată, se elimină șansa de a se face confuzii sau de a face greșeli. Clienți pot avea o notă separată pentru băuturi și una pentru mâncare.
Sursa: www.odoo.com/sophia eribo