Îmbunătățește vânzările cu ajutorul unui modul de live chat pentru website

3 motive pentru a implementa un live chat pe platforma web

Oana Mihăescu

Să cauți un produs sau o informație într-un magazin real este destul de ușor.

Nu poti găsi ce ai nevoie? Ai probleme în a înțelege diferența dintre două produse sau toate trăsăturile? Nu știi cu siguranță care este produsul care îți satisface toate nevoile? Tot ce trebuie să faci este să mergi la cel mai apropiat angajat și să întrebi.

Pe de altă parte, experiența online poate fi  delicată. Fie ești copleșit de multitudinea de informații, fie ești forțat să cauți informațiile în altă parte. Ambele situații pot conduce la o scădere a interesului față de produs și la șanse mai mici de achiziționare. Internetul a devenit recent cel mai vast canal de comunicare în privința serviciului de Suport Clienți, iar standardele în creștere ale utilizatorilor privind produsele și serviciile lasă din ce în ce mai puțin loc pentru îndoială. Asta înseamnă că ei nu vor cumpăra un produs decât dacă sunt 100% convinși că pot returna produsul fără probleme.

Modulul de live chat le oferă cumpărătorilor oportunitatea de a primi răspunsuri la întrebările lor în timp real și îi ține aproape de compania ta. Statisticile arată că instrumentele de live chat devin un must-have.

 

Comunicarea în timp real duce la clienți fericiți

Multe afaceri au adăugat asistența prin live chat în rutina serviciului de suport clienți. Conform unui studiu recent, 44% din cumpărătorii online susțin că în timpul unei achizitii online,  comunicarea cu o persoană în timp real este un facilitate determinantă a unui website.

Experiența live este cel mai simplu canal disponibil pentru serviciul de suport clienți. Cu un click și cu același efort necesar unei căutări pe Google, potențialul client poate primi un răspuns concis și probabil informații utile suplimentare direct de la compania care vinde produsul.

Accesul imediat la asistență, reduce semnificativ timpii de așteptare și evitarea  trimiterii de e-mail-uri sau telefonarea, îi fac pe clienți fericiți, sau transformă un prospect într-un client, poate chiar într-unul care se va întoarce. 62% dintre utilizatori susțin că este mai probabil să cumpere de pe site din nou, iar 38% dintre respondenți au atribuit achiziția făcută, sesiunii de live chat.

Modalitatea Odoo

Fiecare utilizator Odoo poate contacta echipa de suport Odoo doar prin atingerea unui buton. Acesta este principiul din spatele instrumentului de live chat Odoo. Datorită ferestrei pop-up, este mai puțin probabil ca userii să se abată de la website-ul tău. Dacă necesitați suport de la Odoo, faceți pur și simplu click pe imaginea live chat pentru a demara o conversație cu un expert în suport și ajutor.

Clienții informați și mulțumiți înseamnă venituri mai mari și o relaționare de durată.

Live chat-ul reduce cheltuielile și crește eficiența

Principiul funcționează bidirecțional: live chat-ul oferă utilizatorului ce îi este necesar fără a adăuga costuri suplimentare și este un instrument care reducere cheltuielile semnificativ și poate aduce extra beneficii afacerii.

Dacă clientul reține că nu va fi nevoit să plătească pentru discuții telefonice lungi sau să își piardă timpul ascultând muzică în așteptare, companiile pot face economii din costul total al call centerului.

În primul rând, live chat-ul scade costul mediu per interacțiune – nu este nevoie să configurați sau să plătiți mai mult pentru linii telefonice suplimentare. În al doilea rând, live chat-ul crește eficiența: angajații pot să se ocupe de ferestre multiple de chat, comparativ cu apelurile telefonice unde pot gestiona un singur apel la un moment dat, rezultă o reducere a  nevoii de a angaja mai mulți reprezentanți. Adițional, operatorii  pot chiar migra de la o fereastră la alta, în timp ce un client urmează instrucțiunile sau scrie mesaje lungi. Evident, operatorii trebuie să prioritizeze live chat-ul în fața oricărei alte activități.

Prin intermediul live chat-ului, Odoo oferă o modalitate de suport care nu presupune eforturi nici pentru client, nici pentru expert. 

Modalitatea Odoo

Prin intermediul live chat-ului, Odoo oferă o modalitate de suport care nu presupune eforturi nici pentru client, nici pentru expert. 

Live chat-ul crește vânzările

Live chat-ul făcut în mod corect poate crește vânzările, spune Forbes, și de asemenea poate vânzări ulterioare în creștere. Nu doar că răspunsurile imediate și precise pot ghida clienții confuzi pe parcursul unei achiziții (de acolo o scădere a bounce rate și coșurilor de cumpărături abandonate), dar de asemenea îi încurajează să cumpere mai mult decât au intenționat inițial.

Un client care primește răspunsul potrivit de la un angajat care îi înțelege nevoile, este un client deschis spre a asculta. Și dacă este potrivit, angajatul este în postura de a sugera produse adiționale conform nevoilor clienților.

Modalitatea Odoo

Experții Odoo disponibili pe chat înțeleg perfect natura software-ului și implementările sale. Odată ce problema este rezolvată, specialistul Odoo (care este instruit să afle nevoile și să rezolve problemele în același timp) va scana conversația și va recomanda instrumente, module și sfaturi care să simplifice viața clientului. 

Clienții fericiți, eficiența crescută, costuri scăzute și vânzări crescute: implementarea unui live chat poate fi un punct de cotitură pentru o afacere, atât din punct de vedere al veniturilor, cât și din punct de vedere al loializării clienților.

Sursa: Odoo.com