Importanța creării unui website pentru afacerea ta

8 motive pentru a avea un website

Oana Mihăescu

Cu peste 2 miliarde de oameni online, internetul a revoluționat modul în care găsim și împărtășim infomația. Lumea online se mișcă într-un ritm alert și nu dă semne de încetinire. Pentru afaceri, prezența pe internet a devenit o parte fundamentală a succesului.

Unul dintre cele mai surprinzătoare aspecte atunci când discutăm despre afacerile mici este faptul că acestea nu au un website. Orice afacere care nu are un website ratează unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing disponibile la ora actuală.
Motivul principal pentru care o afacere ar trebui să aibă un website este posibilitatea clienților de a te găsi. În ziua de astăzi majoritatea persoanelor vor căuta pe internet produse și companii înainte de a face o achiziție, iar dacă nu ai un website vei pierde toți acești potențiali clienți. Chiar dacă aceștia nu vor achiziționa online produsele tale, tot este necesar să fii prezent online, astfel încât clienții să se documenteze cu privire la afacerea ta.

În continuare voi prezenta 8 motive pentru care să îți creezi un website

1. Afacerea ta va câștiga credibilitate

Cum spuneam anterior, studiile arată că 80% dintre consumatori utilizează internetul pentru a căuta produsele și serviciile de care au nevoie. Fără un website, potențialii clienți se vor îndrepta către competitorii tăi care au. Afacerea ta va câștiga credibilitate. Majoritatea oamenilor consideră că ai un website, atâta timp cât majoritatea afacerilor au, sau cel puțin marea majoritate a afacerilor mari au. Astfel încât potențialii clienți vor considera că ai o mică afacere care nu ia business-ul în serios. Odată ce stabilești o asemenea reputație, îți va fi foarte greu să faci vânzări. Un website nu doar că îți oferă credibilitate, dar crează impresia că afacerea ta este mai mare și mai de succes decât este de fapt. Unul dintre avantajele internetul este că dimensiunea afacerii tale nu contează cu adevărat. Nu există niciun motiv real pentru care website-ul tău să nu fie clasat de Google pe o poziție superioară unui website al unei companii multinaționale și astfel tu să preiei o parte din traficul acestuia. Așadar pentru o afacere mică este chiar mai important decât pentru o afacere mare să aibă un website. Dacă totuși ai deja un website "home-made", recrearea lui profesională va furniza afacerii tale o imagine profesionistă care va inspira o incredere și mai mare. 

2. Un website te ajută să economisești bani

Ca și proprietar de afacere mică, probabil te gândești că nu îți poți permite un website profesional. De fapt, nu îți permiți să nu ai! Lăsând la o parte costul inițial de creare a website-ului, odată ce este funcțional nu va genera costuri mari, comparativ cu un anunț în ziar, luând în considerare piața extinsă căreia te adresezi prin intermediul unui website. Este de fapt o modalitate foarte eficientă de a te promova, din punct de vedere al costurilor. 

3. Un website îți permite să își păstrezi clienții informați 

Gândește-te la website ca la catalogul sau broșura ta online. Este mult mai ușor și mai rapid să actualizezi informațiile despre produsele și serviciile tale pe website, decât într-un material printat. Astfel, clienții tăi vor vi informați privind ultimele noutăți, evenimente, promoții speciale sau orice serviciu nou pe care îl oferi. Comparativ cu reclamele printate care devin învechite foarte repede, website-ul poate furniza infomație actualizată și știri.

4. Un website este în permanență accesibil

Website-ul este disponibil atât clienților, cât și potențialilor clienți, 24/7/365, furnizându-le posibilitatea de a studia produsele și serviciile tale, chiar și atunci când magazinul sau biroul tău sunt închise. Ținând cont de stilul de viață ocupat din ziua de astăzi, acesta poate fi un punct important în luarea unei decizii de achiziție. Website-ul poate fi cel mai bun angajat pe care îl poți avea. Lucrează noaptea, dimineața devreme și va face tot ceea ce îi ceri. 

5. Un website poate fi un folosit ca și un portofoliu

 Indiferent de specificul afacerii tale, un website este un loc grozav în care să prezinți proiectele tale. Incluzând un portofoliu sau o galerie de imagini, chiar și testimoniale privind munca ta, poți prezenta aspectele care te diferențiază de competiție.

6. Un website te poate ajuta să te adresezi unei piețe extinse

Chiar dacă furnizezi produse sau servicii, website-ul îți pune la dispoziție o locație alternativă în care să le vinzi. Ca și retailer, un website este un loc grozav în care să îți vinzi produsele către o piață extinsă, chiar și serviciile pot fi oferite la nivel global. Te gândești că nu vei putea vinde produse și servicii online? Nu uita, până și mașinile și casele se vând online!

7. Un website te ajută să economisești timp

Furnizarea de informații către clienți consumă timp, indiferent că se face telefonic, față în față, prin broșuri sau emailuri. Cu un catalog online poți furniza foarte multe informații despre produsele sau serviciile tale. Odată ce website-ul este funcțional, este disponibil clienților tăi permanent, salvând timp, iar timpul înseamnă bani.

8. Un website îmbunătățește relația cu clienții

Poate vinzi produse prietenoase cu mediul și vrei să împărtășești trucuri și informații privind reciclarea, sau poate ești contabil și vrei să oferi clienților sfaturi despre cum să simplifice practicile contabile. Incluzând o secțiune de întrebări frecvente sau adăugând articole care răspund întrebărilor clienților tăi, îi poți menține informați. Ce metodă existentă le poate oferi servicii valoroase, alta decât împărtășirea informațiilor pe website?

Ar mai fi un lucru de subliniat, conturile de email gratuite (gmail, yahoo, etc.) crează o imagine neprofesională. O adresă de email de tipul contact@magazinuldebecuri.ro este de dorit față de magazinuldebecuri@yahoo.com. Nu doar că arată mai bine, dar oferă mai multă credibilitate în fața clienților.