Managementul Proiectelor (I)

Gestioneaza-ți eficient proiectele cu Odoo

Raluca Bota

Fie că este vorba de proiecte mici sau mai complexe, gestioarea eficientă a acestora este foarte importantă în obținerea rezultatului final. În realizarea unui proiect sunt implicate de obicei mai multe persoane iar managerul de proiect are un rol principal în gestionarea corectă și eficientă a resurselor.

Odoo îți oferă posibilitatea de a crea proiecte profesionale care vor fi ușor de urmărit și de finalizat.

Modulul Managementul Proiectelelor oferă numeroase avantaje din care amintim:

  • Moduri diferite de vizualizare în funcție de informațiile pe care dorim să le urmărim: gestionerea sarcinilor și a problemelor pe etape utilizând modul Kanban, programarea sarcinilor în modul Gantt sau verificarea termenelor limită în modul Calendar
  • Primirea Emailurilor este integrată astfel încât să fie create automat sarcini sau probleme pentru un anumit proiect cu scopul de a eficientiza relația cu clienții
  • Integrarea cu Managementul Financiar pentru a putea factura ușor materialele sau timpul de lucru pentru un anumit proiect
  • Înregistrarea problemelor pentru a avea mereu în vedere soluționarea cât mai rapidă a acestora
  • Rapoarte exacte cu privire la performanța echipei tale

Crearea proiectelor

Proiectele se crează foarte ușor, prin simpla apăsare a butonului de Creare. Următorul pas este să stabilim numele proiectului. Sistemul va desemna ca manager pentru proiectul respectiv persoana care l-a creat, însă această informație poate fi modificată. Se adaugă apoi membri echipei de realizare a proiectului, care pot fi șterși sau adăugați din nou foarte ușor. De asemenea, pentru un proiect creat, poate fi desemnat un anumit client în momentul în care avem de-a face cu un proiect extern. În cazul în care proiectul nostru este unul intern atunci pur și simplu nu desemnăm un client pentru proiectul respectiv.

      

Tipuri de proiecte

 

În funcție de drepturile la acces pentru proiectul respectiv, putem crea mai multe tipuri de proiecte:

  • proiecte publice, ceea ce înseamnă că toți utilizatorii pot avea acces la informațiile despre proiectul respectiv, la sarcini sau la probleme.
  • proiecte orientate spre clienți,
  • proiecte interne la care au acces angajații
  • proiecte private care vizează numai anumiți angajați care vor avea drepturi de acces

Managerul de proiect

Persoana responsabilă pentru cu coordonarea proiectului este Managerul de proiect. Acesta are rol de administrator și va primi automat în program toate notificările legate de proiect. El va atribui sarcinile sau problemele membrilor echipei, va aloca resurse, va da sau va limita drepturile de acces și va avea la îndemână rapoarte care să îi ofere în permanență o imagine de ansamblu asupra proiectului. Este datoria lui să se asigure că sarcinile sunt îndeplinite cu succes în perioada de timp stabilită, cu resursele disponibile și la calitatea cerută. Planificarea este o condiție pentru a finaliza cu succes un proiect iar Odoo îți oferă toate instrumentele necesare pentru a obține rezultatul dorit. Pentru a lua cele mai bune decizii în cel mai scurt timp, ai nevoie de un instrument care să îți furnizeze în timp real informații, noutăți sau probleme apărute pe parcursul proiectului. Modulul de management al proiectului Odoo poate fi accesat în orice moment de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet. În acest fel vei fi în permanentă legătură cu membrii echipei tale și îi vei putea coordona eficient în drumul spre succes.