Newsletter

Sfaturi pentru campanii de newsletter reuşite

Oana Mihăescu
 

Campaniile de email marketing sunt o modalitate grozavă a ajunge la clienţi fără a cheltui sume foarte mari de bani. Dar, sunt şi o mare responsabilitate - oamenii nu îşi dau adresele de email oricui. Te gândeşti să demarezi o campanie de newsletter pentru compania ta? În continuare vei găsi câteva sfaturi.

Înscriere facilă. 

Postează un formular de signup pe pagina de început, blog, pagina de Facebook, sau oriunde altundeva clienţii sau potenţialii clienţi sunt deja activi. Vei vrea să colectezi nume şi aniversări (pentru o ofertă specială sau un cadou) sau să îi inviţi să intre în grupuri, dar nu exagera cu cererile. O înscriere prea lungă îi poate face pe oameni să plece.


Spune-le la ce să se aştepte. 

Indiferent dacă plănuieşti să trimiţi actualizările companiei, mesaje din partea directorului, mesaje din partea departamentului de vânzări, ofertele zilei, sfaturile săptămânii, etc. este foarte important să le spui clienţilor la ce să se aştepte- Oferă-le cât mai multe informaţii în formularul de înscriere, astfel încât ei să poată decide dacă vor sau nu să fie pe listă. 


Trimite un email de bun venit. 

Este util să le reaminteşti oamenilor de ce sunt pe lista ta şi să ii reasiguri că vor găsi lucruri bune în magazin. Ai putea chiar să le trimiţi celor înscrişi o ofertă specială sau conţinut exclusiv, ca o modalitate de a le mulţumi pentru loialitate.


Proiectează newsletterul în acord cu brandul.. 

Campaniile de email trebuie să se potrivească brandului. Dacă utilizezi un şablon, ar trebui să îl particularizezi  astfel încât să includă culorile şi logo-ul companiei în header. Dacă emailurile sunt în acord cu restul conţinutului companiei, cititorii se vor simţi mai familiar, înca de la început.


Fă-l uşor de citit.

Abonaţii tăi sunt persoane ocupate care primesc foarte multe emailuri, aşadar este în regulă să consideri că nu vei avea atenţia lor nedivizată. În loc de un bloc lung, împarte conţinutul în mai multe paragrafe scurte. Include subtitluri şi imagini pentru a ghida cititorul prin email şi pentru a-l face uşor de scanat cu privirea. Dacă trimiţi un articol mai lung , ia în considerare inserarea unui link "Citeşte mai mult..." astfel încât abonaţii să meargă direct la ceea ce îi interesează. În câmpul pentru subiect ar trebui să introduci informaţie la subiect şi să fie uşor de asimilat. Ai putea de asemenea să faci un test cu 2 linii diferite de subiect pentru a vedea care funcţioneză mai bine.


Transmite-le oamenilor conţinutul care îi interesează. 

Serviciile de email newsletter oferă instrumente precum grupuri sau segmentare pentru a te ajuta să faci conţinutul relevant pentru persoanele care îl citesc. Dacă transmiţi diferite emailuri către diferite grupuri (de exemplu, un ONG ar putea trimite emailuri separate către donatori, voluntari şi conducere), atunci le poţi cere cititorilor să bifeze o căsuţă pentru a fi adăugat într-un anume grup, pe formularul de înscriere. Dacă magazinul tău are o ofertă, atunci poţi trimite emailul doar oamenilor din apropierea unui anumit cod poştal, deoarece abonaţii care trăiesc în alte colţuri ale lumii nu au nevoie să ştie. Poţi de asemenea să faci segmentarea în funcţie de activitate, client email, date e-commerce şi multe altele. Transmiterea de informaţii relevante va menţine abonaţii implicaţi, iar cititorii implicaţi împărtăşesc informaţiile prietenilor. 


Ţine un calendar pentru publicări. 

Un newsletter regulat este un angajament. Dacă trec luni întregi fără să trimiţi ceva, atunci abonaţii vor uita de tine, fiind mult mai probabil să şteargă următorul email, sau mai rău, să îl marcheze ca spam. Fă-ţi timp să planifici, scrii, proiectezi şi trimiţi newsletterul tău cu regularitate. 


Editează.

Chiar şi editorii au nevoie de editori. Când lucrezi la calendarul de publicări, alocă mai mult timp procesului de editare şi revizuire. Odată ce trimiţi un email ajunge direct în inbox, aşa că nu poţi merge înapoi pentru a-l actualiza. Gramatica şi stilul sunt la fel de importante pentru email, cât sunt pentru website şi blog.


Testează. 

Diferiti clienţi de email şi dispozitive mobile afişează emailurile diferit. Trimite emailuri de test colegilor, sau utilizează un program de testare pentru a te asigura că emailurile vor arăta bine atât pe ecrane mici, cât şi ecrane mari. Testarea evidenţiază greşelile de design înainte să fie prea târziu, iar programele de testare îţi pot arăta dacă emailul tău va rămâne prins într-un filtru spam. Poţi chiar să setezi conturi cu servicii diferite de email pentru a testa facil. Evită să trimiţi o imagine mare pe post de campanie.

Gândeşte-te la dispozitivele mobile. 

Dacă o campanie nu este afişată pe dispozitivele mobile, nu va performa foarte bine. Orice trimiţi trebuie să fie mobile-friendly. Studiile arată că 63% dintre americani şi 41% dintre europeni vor închide sau vor şterge un email care nu este optimizat pentru mobil. Este timpul să iei în considerare utilizarea unui şablon responsive.


Cunoaşte regulile spam.

Foarte mulţi oameni nevinovaţi trimit spam pentru că nu ştiu altfel. Citeşte regulamentul spam pentru a evita orice problemă. Pe scurt, îţi este permis să trimiţi emailuri în masă doar oamenilor care au cerut explici să fie în lista ta de email. Dacă ai colectat adresele de email pentru o tombolă sau pentru invitarea la un eveniment, atunci nu ai permisiunea să trimiţi emailuri de marketing, doar dacă acest lucru a fost făcut clar la înscriere. Include un link de dezabonare evident, în fiecare email şi nu uita să le reaminteşti abonaţilor cum au ajuns în lista ta. 


Fă-l uşor de împărtăşit. 

Trimite conţinut pe care oameni să vrea să îl împărtăşească, şi facilitează acest lucru. Desigur, abonaţii pot trimite mai departe campaniile către prieteni, dar este o cerinţă prea mare. Include un link public către versiunea web a campanii, astfel încât oamenii să poată citi şi în afara emailului propriu, şi ia în considerare adăugarea linkurilor de Facebook şi Twitter în email, astfel încât abonaţii să poată împărtăşi conţinutul când sunt încă activi. Când prietenii lor vor începe să se aboneze şi să împărtăşească, vei şti că funcţionează-


Fii cu ochii pe statistici.

Majoritatea serviciilor de email newsletter oferă rapoarte gratuite care conţin informaţii utile. Învaţă cum să citeşti şi să înţelegi rapoartele, astfel încât să utilizezi statisticile pentru a îmbunătăţi campaniile viitoare. Fii atent la ratele de deschidere şi click şi identifică tiparele care fac aceste numere să crească sau să scadă. Dacă o campanie primeşte un număr mare de dezabonări, atunci încearcă ceva diferit data viitoare.  


Fii prietenos. 

Simte-te liber să foloseşti un ton obişnuit în newsletter. De vreme ce majoritatea emailurilor vin direct de la o persoană, oamenii aşteaptă să găsească trăsături umane în inbox. Există şanse mari ca abonaţii să fie deja într-o stare mentală informală atunci când îşi verifică emailul, astfel încât un email formal nu îşi va găsi locul. În plus, ţi-au pus la dispoziţie adresele de email, aşa că ai o bază a prenumelor. În cazul în care colectezi prenumele la abonare, le poţi include într-un mod dinamic în email.


Trimite emailuri doar dacă ai ceva de zis.

Acest punct pare evident, dar prea multe companii încep să transmită newsletter fără un plan sau fără să aibă ceva de zis. Emailul este o metodă simplă de a publica conţinut - astfel încât conţinutul este pe primul loc. Înainte să demarezi o campanie de email, asigură-te că este un angajament sustenabil care te va ajuta să îţi atingi scopurile de afaceri. Altfel, vei irosi atât timpul tău, cât şi pe al abonaţilor. Întreabă-te: Care este scopul unui astfel de tip de comunicare? Ce avem de zis? Cum vom măsura succesul? 

Trimite emailuri bine gândite şi rămâi concentrat pe mesajul companiei.