Obține întotdeauna cele mai bune oferte de la furnizori

Cum să utilizezi corect cererea de ofertă

Gabriela Nicolae

Fie că este vorba de propriile nevoi sau de articolele pe care le vinzi, este necesar să obții cea mai bună ofertă dacă dorești să ții pasul cu competitorii tăi și să reduci costurile de funcționare. Cu toate acestea, să vânezi cea mai bună ofertă îți va lua ceva timp. Din fericire, există câteva modalități de a face acest lucru într-un mod cât mai simplu, iar una dintre ele este Cererea de ofertă. 

Denumirea ne lămurește despre ce e vorba, însă o să vorbim despre principiul de funcționare. Metoda de funcționare presupune realizarea unei scheme cu toate informațiile pe care un furnizor le poate cere, iar apoi trimiterea de cereri către mai mulți furnizori pentru a-l alege pe cel care corespunde nevoilor tale. Poți folosi această metodă o singură dată pentru fiecare produs pentru a u stabili care furnizor îl preferi, sau pentru fiecare achiziție dacă vrei să te asiguri că vei obține mereu cea mai bună ofertă. 

Unul dintre avantajele folosirii cererii de ofertă este concurența care se crează între furnizori. Datorită faptului că cererea de ofertă trimisă specifică clar că este trimisă la mai mulți furnizori, fiecare din ei va trebui să prezinte cele mai bune prețuri (sau servicii) pentru a se remarca. Un alt avantaj este faptul că aveți posibilitatea de a crea o listă cu furnizorii care ți-au prezentat oferte interesante sau atractive, chiar dacă nu sunt cei de la care te-ai aprovizionat. Astfel, daca furnizorul tău obișnuit nu poate să îndeplinească comanda, vei avea la dispoziție o listă de furnizori alternativi pe care să îi contactezi. 

Pentru a face platforma și mai accesibilă pentru clienții noștri, am introdus cerea de ofertă ca funcție standard în modulul de managementul achiziției, unde o mare parte din treabă se realizează automat. 


Iată ce ar trebui să conțină o cerere de ofertă dacă vrei să obții răspunsurile corecte în cel mai scurt timp. 

  • În plus față de detaliile afacerii tale (cu care trebuie să începi cererea de ofertă), este important să incluzi si detalii de contact ale persoanelor din firma ta care pot răspunde întrebărilor comerciale și/sau tehnice.

  • Adaugă propriul număr de referință la cererea de ofertă , acest număr fiind generat automat de către Odoo și înregistrat în contabilitate. oportunități, mesaje, etc. 

  • Precizează data depunerii și, foarte important, un termen limită până la care să primești răspuns la cererea ta.  Asigură-te că aloci suficient timp pentru ca furnizorii să realizeze o ofertă bună, însă nu prea mult pentru a nu rata ofertele care au o dată limită.

  • Precizează termenii tranzacției. Începe cu livrarea, poți apoi adăuga termenii de plată, oferind un număr de zile sau alți termeni, precum plata la livrare.

  • Menționează că dorești să știi cât timp e valabilă oferta.

  • Chiar dacă adresa de livrare e aceeași cu cea a sediului, este întotdeauna mai bine să specifici în cererea de ofertă pentru a te asigura că eviți costuri de livrare suplimentare, dacă transportul este livrat într-o locație diferită de cea din ofertă. 

  • În cele din urmă, scopul principal al cererii de ofertă este legat de produsele pe care dorești să le achiziționezi. Dă o descriere detaliată și precizează fiecare detaliu, mai ales pentru produsele care au detalii speciale sau neobișnuite. Menționează cantitatea dorită, dar include și o previziune a nevoilor tale pe tot anul pentru că acest lucru îl va face pe furnizor să se gândească la o colaborare pe termen lung, iar acest lucru ar putea duce la obținerea unei oferte mai bune. 

De îndată ce ai primit toate ofertele, tot ceea ce mai trebuie să faci este să o alegi pe cea care se potrivește cel mai bine nevoilor tale. 


Cu toate că nu este necesar, este bine să anunți ceilalti furnizori că nu vei cumpăra de la ei. Este, de asemenea, cea mai bună modalitate de a te asigura că nu îți vor trimite memento-uri. 


Orice păreri sau întrebari ai, lasă un comentariu mai jos. 

Sursa: Samuel Cabodi, www.odoo.com