Reguli simple pentru a realiza campanii de email eficiente (1)

Modalidăţi pentru a vă asigura că emailurile dumneavoastră ajung cu succes în Inbox-ul destinatarilor

Arabela Acălinei

Trimiterea emailurilor în masă reprezintă o modalitate grozavă de a păstra legătura cu clienţii dumneavostră şi de a contacta alţi potenţiali clienţi. Le puteţi folosi pentru a vă promova brand-ul, produsele sau serviciile. Un mailer priceput ar trebui să construiască o relaţie solidă, oferind prospectului un motiv întemeiat pentru a-l putea contacta telefonic ulterior şi pregătindu-l pentru follow-up.

Dar, în această vreme a mailurilor de tip spam şi a inbox-urilor inundate de diferite feluri de informaţii, toate cerând atenţie, cum vă asiguraţi că emailurile informative pe care le trimiteţi ajung în atenţia destinatarilor, fără a fi date deoparte? În acest prim articol, vă voi da câteva ponturi, pe care noi, la Odoo, le folosim, pentru a ne asigura că emailurile noastre nu ajung în folderul Spam, ci sunt cu adevărat citite de către destinatari.

  1. Alegeţi-vă un obiectiv bine definit şi concentraţi-vă atenţia asupra lui.

Clarificaţi-vă motivul pentru care trimiteţi emailul informativ. Ce anume doriţi să obţineţi? Doriţi să vindeţi ceva? Faceţi un anunţ? Poate aveţi o promoţie? Sau doriţi să le amintiţi destinatarilor de existenţa dumneavoastră pe piaţă? Definiţi-vă cu exactitate scopul final şi direcţionaţi-vă înspre el. Nu încercaţi să oferiţi o cantitate mare de informaţii, pentru că mesajul tinde să devină lung şi confuz. Cu siguranţă nimeni nu vrea să citescă un email stufos şi incoerent!

  1. Deveniţi un ţintaş de elită a emailurilor informative.

Alegeţi-vă cu atenţie destinatarii. Ce fel de oameni încercaţi să atrageţi? Câte persoane din baza dumneavoastră de date vor fi interesate în mod realist de ceea ce le oferiţi? Nu are nici un rost să trimiteţi emailuri persoanelor neinteresate. Vă pierdeţi timpul şi cu siguranţă îl pierdeţi şi pe al lor. Iar dacă agasaţi oamenii, riscaţi să vă faceţi o reputaţie proastă. În zilele noastre informaţia se obţine destul de uşor. Aşa că, folosiţi-vă de informaţii în avantajul dumneavoastră, alegându-vă destinatarii în funcţie de ţară, sex, vârstă, hobby-uri sau orice altceva consideraţi că este relevant.

    3.  Hocus, pocus, fără SPAM-uri!

La fel ca și în vremurile vechi, oamenii pot împușca mesagerul dacă nu le place mesajul. Cum ar putea face asta? Aruncându-vă mesajul în folderul SPAM. Odată ce ați fost etichetat ca spam, cu siguranță reputația dumneavoastră va avea de suferit. Cum să treci peste filtrele de SPAM? Tot secretul este ca acestea să detecteze că cititorii sunt interesați de informația pe care le-o furnizați. Filtrele vor căuta în istoricul activității dvs., rata medie de deschidere a emailurilor pe care le-ați trimis, conținutul și numărul de rapoarte SPAM pe care le-ați înregistrat.

Evitați următoarele aspecte:

  • cuvinte, precum: "gratuit", "a garanta", "spam" și orice alte astfel de cuvinte pe care le vedeți de obicei în emailuri de tip SPAM
  • folosirea de MAJUSCULE
  • redirecționări de emailuri
  • punctuație folosită excesiv, ca și !!! sau ???

Doar pentru că am spus că trebuie să evitați cuvinte precum "gratuit", nu înseamnă că nu ar trebui să oferiți nimic! Oricui îi face plăcere să simtă că profită de o ofertă specială, sau că face o afacere bună. Doar că, în general, oamenii se tem să nu fie înșelați, așa că, nu ar trebui să oferiți nimic gratuit, decât dacă aveți într-adevăr o reputație foarte solidă pe piață.

Veți putea trece cu ușurință de orice filtru SPAM, dacă:

  • veți avea un conținut cât mai relevant
  • veți oferi posibilitatea clienților să se dezaboneze de la emailurile dumneavostră informative. Poate asta vi se va părea absurd, dar este mult mai bine să le dați posibilitatea celor dezinteresați să se dezaboneze, decât să îi agasați cu emailuri care vor ajunge mai devreme sau mai târziu în folderul lor de SPAM.

În partea a doua a acestui articol, vă voi învăța cum să faceți ca această muncă a emailurilor informative să fie productivă, asigurându-vă că emailurile vă sunt deschise și citite.

Până atunci, ați putea să vă creați propriile emailuri informative, încercând varianta demo a programului nostru Odoo

Sursa:

Sophia Eribo (ser)

www.odoo.com

Traducere și adaptare: Arabela Acălinei