Reguli simple pentru a realiza campanii de email eficiente (2)

Cum să vă asiguraţi că emailurile vă sunt citite

Arabela Acălinei

În prima parte, v-am arătat cum să vă asiguraţi că emailurile dumneavoastră ajung în inboxurile prospecţilor. Acum este momentul să vă optimizaţi emailurile în masă, astfel încât destinatarii să le deschidă şi să le citească!

1. Titlul emailului

Începeţi cu titlul emailului. Ar trebui să reprezinte un sumar al conţinutului, dar în acelaşi timp să fie sufficient de atrăgător pentru destinatari. Atrăgător, incitant, să iasă în evidenţă! Nu există, totuşi, o formulă magică, aşa că, mai bine testaţi câteva versiuni pentru a vedea care dintre ele “prinde” mai bine. Şi ţineţi minte, un singur cuvânt poate face toată diferenţa.

Un titlu greșit poate duce în eroare destinatarul! Iată un astfel de exemplu: "Ponturi pentru a profita la maxim de ERP-ul tău"Acest email va avea o rată de deschidere de doar 21,36 %, nestârnind interesul cititorilor.

Însă, un titlu corect, ca și "Încă două săptămâni pentru a beneficia de oferta noastră", va avea o rată de deschidere de 24,11%, fiind un titlu corect, ce sugerează o oportunitate reală.

2. Conţinut impecabil

Adaptaţi-vă emailul la imaginea brand-ului pe care îl promovaţi! Folosiţi culorile, logo-ul şi elementele grafice ale companiei dumneavoastră, pentru ca destinatarii să aibă o imagine familiară, chiar dacă ar trece doar cu privirea peste conţinutul mesajului. Nu încărcaţi însă emailul cu imagini care se încarcă greu. Păstraţi un format simplu, aşa încât emailul să poată fi deschis pe orice tip de dispozitiv, fie el computer, tabletă sau telefon mobil. Nu subliniaţi părţi de text, exceptând linkurile subliniate automat, pentru a nu deruta în nici un fel cititorii.

3. Se trimite…se trimite…email trimis!

Nu vreţi să pierdeţi momentul ideal, dând destinatarilor posibilitatea de a rămâne indecişi, lăsând emailul dumneavoastră în aşteptare în Inbox. O campanie de email eficientă trebuie să sugereze prospectului nevoia de a acţiona, dar fără ca acesta să se simtă împins de la spate! 

Expresii precum "Achiziționează acum!" sau "Dă click aici pentru a te înscrie!" sunt modalități bune de a împinge cititorii la acțiune, mai ales dacă sunt însoțite și de un termen limită.

4. Pagina spre care redirecționați

Pagina spre care emailul vă redirecționează trebuie să fie în concordanță cu conținutul emailului. Destinatarii se așteaptă să găsească toate informațiile de care au nevoie, fără a fi nevoiți să meargă înapoi la email și apoi iar la pagină, și tot așa. Oferiți toate datele de contact și în pagina spre care i-ați direcționat, nu doar în emailul informativ. Astfel, întreg procesul trebuie să decurgă cât mai firesc și mai ușor.

5. Trimiterea şi retrimiterea emailului informativ

Odată ce sunteţi pregătiţi să trimiteţi emailul, sunt câteva lucruri pe care le puteţi face pentru a vă spori şansele ca acesta să fie citit. Ţineţi cont de timpul precis când va fi vizualizat: pentru afacerile directe, sunt indicate orele de lucru, de luni până vineri. Dar pentru dezvoltatori, serile sunt momentele ideale să trimiteţi emailul. De asemenea, ţineţi cont că un număr mare de emailuri în masă trimise, poate alerta filtrele Spam. Setaţi timpul de trimitere a emailurilor în funcţie de posibilitatea dumneavostră de a răspunde destinatarilor.

Puteţi, de asemenea, retrimite acelaşi email după câteva zile, schimbând uşor titlul: “Vă reamintim că...” Configuraţi în aşa fel acest al doilea email, încât să fiţi siguri că ajunge doar la acei destinatari care nu şi-au deschis încă primul email.

6. Faceţi multiple testări

Lucraţi pe baza dumneavoastră de date. Învăţaţi tot ce trebuie învăţat, experimentaţi, încercaţi mai multe variante de titlu, conţinut şi format. Ajustaţi tot ce este posibil, pentru a vă putea acoperi punctele slabe, cât mai curând cu putinţă. 

7. Lucraţi cât mai curat

Verificaţi-vă baza de date cât mai des şi faceţi curăţenie generală. Îndepărtaţi acele contacte care s-au dezabonat de la emailurile dumneavoastră, sau membrii inactivi (cei care, spre exemplu, nu şi-au deschis ultimele 10 emailuri pe care le-aţi trimis).

O bază de date curată şi bine organizată vă va eficientiza munca şi va spori gradul de succes a campaniior dumneavostră de email!

Sursa: Sophia Eribo (ser)

www.odoo.com

Traducere și adaptare: Arabela Acălinei