Social Media - Instrument de vânzare

5 modalități prin care îți poți crește afacerea cu ajutorul Social Media

Oana Mihăescu

Mulți antreprenori încă percep social media ca pe cea mai mare pierdere de vreme, comparativ cu a munci propriu-zis. Ei îi percep pe angajați și pe antreprenorii începători ca jucându-se în loc să își urmărească țelurile. De exemplu, pentru ei, acțiunea de a ridica receptorul și a suna clienți este de preferat în detrimentul petrecerii timpului pe o platformă socială. 

Timpul este un factor important în dezvoltarea afacerii, cu precădere când vine vorba de a atinge țelurile setate și creșterea clientelei. Din acest motiv, ideea că Social Media este o pierdere de vreme, ar trebui reconsiderată.

Ideea este că, social media a transformat procesul de vânzare, permițând atragerea unei audiențe mult mai vaste decât ne-am fi imaginat vreodată. Argumentul principal este că prospectarea se face într-o fracțiune din timpul necesar urmăririi unui teritoriu bine definit.

Utilizarea social media ar trebui reconsiderată ca un instrument de vânzare.

Cu siguranță sunt modalități atât productive, cât și neproductive, de a utiliza social media. Trainingul este necesar și, de asemenea, ar trebui stabilitate reguli, astfel încât să fie pe înțelesul tuturor cum să utilizeze productiv acest instrument. 

Există mai multe strategii de a spori productivitatea pe platformele social media:

1. Oamenii cumpără de la oameni pe care îi cunosc, îi plac și le inspiră încredere

Interacționarea online și distribuirea de conținut relevant furnizează urmăritori care au motive concrete să afle mai multe despre compania ta și de asemenea, motivându-i să cumpere de la tine.

2. Construirea de relații

Tehnologia video oferă întâlniri ”față-în-față” pe întreg globul, eliminând costurile de călătorie. Aspectele video ne permit să devenim confortabili unii cu ceilalți mai rapid. Urmărirea indiciilor vizuale, cum ar fi limbajul trupului și expresiile faciale, furnizează indicii privind ceea ce gândește cu adevărat interlocutorul. Recunoscând astea, îți va fi mai ușor să porți o discuție de calitate, comparativ cu doar a ridica receptorul.

3. Creșterea rețelelor devine un program de dezvoltare al afacerii

Cum invitațiile de conectare primează, ia în considerare ce persoane ar putea aduce un plus afacerii tale din perspectiva posibilităților de colaborare.  Conectarea inteligentă devine un efort de promovare la un nivel mai vast. Adițional, poți găsi de asemenea, noi modalități de a distribui postări și evenimente către membrii rețelei, care la rândul lor distribuie în rețelele lor. Raza de influență atinge acum cifre nemaipomenite până acum.

4.  Efortul echipei

Provocarea angajaților sau colegilor să își unească forțele în grupuri de creație pentru a crea postări intrigante, tweet-uri, etc., susține efortul de echipă și duce la sporirea ideilor creative care cresc afacerea. Când toată lumea pare să aibă o voce egală, motivarea de a contribui și a rămâne alături de grup sporeste foarte mult.

5.  Câștigul financiar

Opusul perceperii ”pierdere de timp și bani”  privind social media se dovedește a fi adevărat. Mai degrabă, audiența mai vastă este atinsă într-un timp mai scurt. Utilizarea mai multe platforme, combinat, crește audiența potențială. Cheltuială este micșorată subtanțial prin reducerea călătoriilor, meselor, combustibililor și tuturor celorlalte asumate.  Antreprenorii care-și inspiră angajații și îi instruiesc privind utilizarea efectivă a social media, vor experimenta o scădere a fenomenului de migrare a personalului și o creștere a loialității. Loialitatea, duce la rândul ei la o dezvoltare a brandului.

Implicarea în utilizarea social media ca un instrument de vânzare te va conduce spre vânzări constante și line.

Sursă: Elinor Stutz