Vinde mai mult și păstrează-ți clienții mulțumiți cu ajutorul reducerilor

Cum poți folosi  voucherele și codurile promoționale pentru satisfacția clienților tăi

Gabriela Nicolae

Poate crezi că e logic să scazi prețurile produselor pe care le vinzi pentru a crește vânzările. Dar trebuie să maximizezi profitul prin a-ți păstra marjele cât mai mari posibil, astfel încât să nu poți, sau să nu vrei să reduci constant prețurile. Cheia este să știi cum și când să folosești discount-urile sub forma voucherelor sau a codurilor promoționale. Discount-urile poti fi diferența dintre un client care intră pe site și un client care face o achiziție.

Puțină psihologie a vânzării

Dacă un client cumpără un produs cu discount de 50%, el va avea impresia că a economisit bani - indiferent dacă avea inițial de gând să cumpere sau nu produsul.  El cumpără atât starea de bine pe care i-o oferă discount-ul, cât și produsul în sine. Dacă folosești voucherele și codurile promoționale ca fiind o modalitate de a-ți răsplăti cumparatorii, îi mulțumești - și cui nu ii place să fie mulțumit?

Care elemente ar trebui să fie reduse?

O cale de a ieși în evidență este să aplici discount-uri la produsele pe care le vinzi și pe care le vând și alți comercianți. Dacă cumpărătorii caută pe internet cel mai bun preț pentru un anumit produs, un discount îi poate atrage - iar tu vei câștiga o vânzare pe care poate nu o aveai fără acel discount. Însă, dacă scazi prețurile prea des poți primi o altfel de reputație. Clienții vor vedea site-ul tău ca fiind unul de discount-uri, în loc să îl vadă ca fiind un site care vinde produse de calitate care merită plătite la prețul întreg. Dacă oferi prea multe discount-uri clienții vor ezita să cumpere ceva la preț întreg. Prin urmare, gândește-te ce imagine vrei să afișezi și ce vrei să obții înainte de a exagera cu reducerile. 

Ingredientele cheie pentru o reducere

Timpul

Un cod promoțional sau un voucher sunt valabile doar pentru o perioadă limitată de timp și va adăuga ideea de urgență în mintea clienților. Ei vor începe imediat să se gândească cât de mult îți doresc produsul oferit de tine din două motive:

1. Dacă vor să cumpere, vor vrea să obțină cel mai bun preț posibil - acest lucru este valabil mai ales atunci când vinzi un produs care este disponibil pe scară largă.

2. Produsul s-ar putea să nu mai fie acolo dacă revin mai târziu pentru că ar putea fi vândut. 

Codurile promoționale și voucherele online determină cumpărătorul să acționeze.  Dacă limitezi timpul ar trebui să îi facă pe clienți să se grăbească, gândindu-se că s-ar putea să rateze produsul dacă nu reacționeză imediat sau cel puțin în curând.

Personalizarea

Cu cât oferta  este mai relevantă pentru cumpărător, cu atât e mai probabil ca el să se folosească de discount pentru a cumpăra pe loc produsul. Dacă țintești oamenii care au cumpărat deja de la tine, ar fi o idee bună să studiezi istoricul achizițiilor lor pentru a le putea oferi reduceri la produsele similare cu cele pe care le-au cumpărat. Mai mult, când realizezi discount-ul pe baza intereselor unui client, el se va simti special și sunt șanse mai mari să cumpere de la tine. 

Sfaturi

1.  Folosește discount-urile pentru a mări baza de clienți și pentru a-i transforma pe cei care cumpără deja de la tine în ambasadori ai brand-ului. Ei ar putea primi un discount special dacă aduc pe site o cunoștință care să facă o comandă de vânzare.

2. Poți să îți folosești și partenerii într-un mod similar. Rogă-i să distribuie vounchere și coduri promoționale contactelor lor. Oferă-le o limită de timp și un comision pentru vînzările pe care ei le realizează.

3. Mărește-ți baza de date prin a-i face pe clienți să completeze un formular de contact înainte de a primi reducerea, însă nu realiza un formular prea lung.

4. Nu oferi reduceri celor mai vândute produse ale tale - clienții le vor cumăra oricum. Folosește voucherele și codurile promoționale ca o modalitate de a convinge cumpărătorii să achiziționeze produsele din stoc la care ei se uită, însă nu le cumpără.

5. Fă din introducerea voucherului sau a codului promoțional ultima etapă a comenzii de vânzare înainte de plată.

Încearcă discount-urile aplicate pe anumite produse cu modulul de e-Commerce oferit de noi. Editează lista de prețuri, definește o promoție și un cod promoțional și salvează-le, iar apoi mergi pe site pentru a testa dacă se aplică prin a adăuga un produs în coșul de cumpărături și a completa codul promoțional.

Sursa: Sophia Eribo, www.odoo.com